سلامت نیوز :یك فوق تخصص اسم، آلرژی و ایمونولوژی گفت: حساسیت‌های غذایی به صورت‌های مختلف مانند شوك، آسم و حساسیت‌های پوستی خود را نشان می‌دهد كه در این میان هر چه حساسیت‌های پوستی شدیدتر باشد احتمال بیشتری دارد كه آلرژی غذایی عامل آن باشد.

دكتر سید حسام الدین نبوی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه بعضی غذاها همانند تخم مرغ، ماهی، میگو و صدف‌های دریایی آلرژی‌زایی بیشتری دارند، افزود: از میان میوه ها نیز فندق، بادام، گردو، گلابی، زردآلو، گیلاس، زیتون، به، هلو و از گیاهان چغندر، رازیانه، هویج، جعفری، فلفل سبز، زیره و شیر گاو آلرژی زایی بالایی دارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی یاسوج افزود: از بیست سال گذشته حساسیت به دو برابر افزایش یافته است كه یكی از علل آن خوراندن زود هنگام غذاهای متنوع و مختلف به نوزادان است و مخاط معده در این سن نمی تواند نقش یك سد را در برابر مواد آلرژی زا ایفاء نماید و در نتیجه حساسیت افزایش می یابد.

وی با بیان اینكه حساسیت به مواد غذایی در دوران جنینی نیز می تواند به وجود آید، یادآور شد: زنان بارداری كه زمینه ابتلا به آلرژی را دارند، باید از مصرف خوراكی‌های آلرژی زا از جمله بادام زمینی خودداری نموده و همچنین تخم مرغ و میوه های غیر بومی را كمتر مصرف كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha