مشاور امور زنان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدون اشاره به آماری خاص گفت: همزمان با افزایش مصرف دخانیات، مصرف ماده روانگردان «گل» بین دختران افزایش یافته است.

مصرف گل بین دختران افزایش یافته است

سلامت نیوز: مشاور امور زنان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدون اشاره به آماری خاص گفت: همزمان با افزایش مصرف دخانیات، مصرف ماده روانگردان «گل» بین دختران افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،ساره محمدی افزود: این یک واقعیت است که آسیب های اجتماعی در بین دختران و زنان رو به افزایش است. یکی از این آسیب ها رو آوردن آنان به سیگار، قلیان و مواد مخدر است و به خصوص مصرف مواد صنعتی و روانگردان بین دختران بیشتر شده است که آسیب آن به مراتب بیشتر از مواد مخدر سنتی است.


وی ادامه داد: واقعا رسیدگی به این آسیب ها در کشور جای کار دارد. بسیاری از مسئولان از این مسائل غفلت کرده اند و متاسفانه از دوران مدرسه دختران غفلت کرده ایم. باید حتی از دوران کودکستان و مهدها آموزش های لازم را برای پیشگیری از این آسیب ها به دختران ارائه کنیم.


مشاور وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در سنین نوجوانی و جوانی و در بین قشر دانشجو و تحصیلکرده هم این نوع آسیب های اجتماعی در بین دختران دیده می شود، در واقع فرقی از این نظر بین دختران با سطوح تحصیلی مختلف وجود ندارد.


محمدی افزود: گاهی در سطوح اقتصادی بالاتر یکسری آسیب ها و مصرف مواد خاص را می بینیم، به عنوان مثال مصرف ماده روانگردان گل در بین دختران و از جمله دختران خانواده های با وضع اقتصادی بالا بیشتر شده است و باید هم معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، هم وزارت بهداشت، هم وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش با همکاری هم و دست به دست هم فضاهای بین وزارتخانه ای را بردارند و برای جوانان کاری کنند.


وی گفت: دستگاه های مختلف مسئول می توانند یک طرح یا بسته اجرایی مشترک برای کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش نوجوانان و جوانان و توجه به آنان داشته باشند. این دختران، مادران آینده این مملکت هستند و اگر دچار آسیب باشند، آینده کشور به مخاطره خواهد افتاد.


به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام ستاد مبارزه با موادمخدر، حدود دو میلیون و 808 هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد و بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از 66 درصد مربوط به تریاک است.


بر این اساس در بین مصرف کنندگان مستمر، پس از تریاک، مصرف خانواده حشیش و گل با فراوانی 4.4 درصد رتبه دوم را دارد. اغلب مصرف کنندگان گل مردان، افراد دارای تحصیلات دیپلم و زیردیپلم و مجردها هستند.
همچنین بر اساس نتایج پیمایش ملی اعتیاد، 14.8 درصد از مصرف کنندگان مواد روانگردان گل دانشجو و 3.7 درصد آنان دانش آموز هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha