مطالعه پژوهشگران دانشگاه ایلینوی نشان می دهد که مصرف تخم مرغ کامل پس از ورزش شدید به عضله سازی بیشتر در مقایسه با زمانی که تنها سفیده تخم مرغ مصرف می شود، کمک می کند.

چرا باید تخم مرغ کامل مصرف کنیم؟

سلامت نیوز: مطالعه پژوهشگران دانشگاه ایلینوی نشان می دهد که مصرف تخم مرغ کامل پس از ورزش شدید به عضله سازی بیشتر در مقایسه با زمانی که تنها سفیده تخم مرغ مصرف می شود، کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، تخم مرغ یکی از مواد تشکیل دهنده اصلی در بسیاری از دستورالعمل های غذایی است. افراد بسیاری زرده تخم مرغ را به واسطه محتوای چربی و کلسترول آن، بخش مضر این ماده غذایی می دانند و تنها از سفیده تخم مرغ که از پروتئین تشکیل شده است، استفاده می کنند. اما پژوهش های جدید نشان داده اند که مصرف تخم مرغ کامل می تواند فواید بیشتری برای بدن انسان داشته باشد.

به گزارش"تیست آو هوم"، فواید تخم مرغ کامل قابل توجه هستند و این ماده غذایی می تواند به بدن در تقویت ظرفیت عضله سازی خود کمک کند. حداقل این نتیجه پژوهشی جدید است که در دانشگاه ایلینوی انجام شده است.

تخم مرغ کامل در برابر سفیده تخم مرغ

مطالعه پژوهشگران دانشگاه ایلینوی نشان می دهد که مصرف تخم مرغ کامل پس از ورزش شدید به عضله سازی بیشتر در مقایسه با زمانی که تنها سفیده تخم مرغ مصرف می شود، کمک می کند.

به گفته نیکلاس برد، استاد علوم زیستی و سلامت جامعه در دانشگاه ایلینوی و رهبر مطالعه، ما متوجه شدیم که مصرف تخم مرغ کامل بلافاصله پس از انجام تمرینات ورزشی مقاومتی موجب سنتز پروتئین عضلانی بیشتر نسبت به زمانی شده است که تنها سفیده تخم مرغ مصرف می شود. در جامعه مدرن امروز توجه ویژه ای بر ماده مغذی پروتئین معطوف شده است و پژوهش ها نشان می دهند که ما برای حفظ سلامت خود به پروتئین بیشتری نسبت به آنچه تا پیش از این فکر می کردیم، نیاز داریم.

فواید تخم مرغ کامل

دلیل فواید بیشتر تخم مرغ کامل بسیار ساده است، زیرا زرده تخم مرغ گنجینه ای از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و چربی است که به همراه هم در روند عضله سازی و ارائه فواید سلامت دیگر نقش دارند. ترکیبی مشابه در سفیده تخم مرغ یافت نمی شود و اگر تنها این بخش را مصرف کنید از فواید چشمگیر تخم مرغ کامل برای سلامت محروم باقی خواهید ماند.

به گفته نیکلاس برد، با توجه به روند افزایشی جمعیت جهان ما به راهبردهای پایدار و مقرون به صرفه برای افزایش استفاده از پروتئین در رژیم غذایی نیاز داریم. مطالعه اخیر نشان داده است که مصرف تخم مرغ کامل و دریافت پروتئین از این طریق فواید بیشتری نسبت به پروتئین دریافتی از مصرف تنها سفیده تخم مرغ دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha