آیت‌الله تبریزیان در کانال مستطاب خود که با سرعت، چندده‌ هزار بیننده می‌یابد، مرقوم فرموده‌اند: «پزشکان به‌ترتیبی ظالمانه و عدوانی در کار طبابت مداخله می‌کنند... هرچه بیشتر (درس) می‌خوانند جهل‌شان بیشتر و صدمه بیشتری می‌زنند».

گلایه رئیس انجمن سکته مغزی ایران از یک آیت‌الله که با طب اسلامی معالجه می‌کند

سلامت نیوز-*دکتر بابک زمانی: آیت‌الله تبریزیان در کانال مستطاب خود که با سرعت، چندده‌ هزار بیننده می‌یابد، مرقوم فرموده‌اند: «پزشکان به‌ترتیبی ظالمانه و عدوانی در کار طبابت مداخله می‌کنند... هرچه بیشتر (درس) می‌خوانند جهل‌شان بیشتر و صدمه بیشتری می‌زنند».

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، یعنی حقیر، صبح‌ها اسباب جهالت تدریس می‌كنم و از همه بدتر برای انجام این كار امتحان می‌دهیم و تعهد می‌سپریم سال‌ها در روستاها جهالت برسانیم!

صبح كه می‌شود آن‌سوترها هم سر می‌زنم، هیچ خبری نیست. هیچ كانالی جز كانال‌های پزشكی در این ارتباط واكنشی نشان نداده‌‌ است. آیت‌الله تبریزیان لابد انسان صادق و سرراستی است كه عقاید این‌چنینی خود را این‌طور صریح و بی‌پیرایه بیان می‌كند. بر جناب ایشان حرجی نیست. در همه كشورها هم افرادی با چنین عقایدی هستند و تبلیغ هم می‌كنند، حتی جدی‌تر از این!

آنچه اما باعث تعجب است، سكوت و بی‌تفاوتی‌ای است كه خارج از جامعه پزشكی در برابر چنین ترهاتی موج می‌زند. مقصود تنها دولت و انجمن‌های پزشكی نیست كه گویا تصور می‌كنند این حرف‌ها به اعتقادات عمومی و باورهای مردم ارتباط دارند كه به‌جای نگرانی از عواطف و احساسات هزاران پزشك جوان در شهرها و روستاها نگران خم ابروی این آیت‌الله جوان و اعوان‌ و ‌انصارش هستند كه آشكار است جایگاه معنوی خود را در لابه‌لای آن ضجه‌های سوزناك نیمه‌شب گم كرده یا جاخالی داده‌اند.
روشنفكران و هنرمندان؛ همان‌ها كه با جرقه‌ای بغداد طبیبان را آتش می‌زنند؛ انگار تنها در این كلمات نوای آشنایی می‌شنوند كه آزادمنشانه پاسخ‌گویی را به دو طرف دعوا! می‌سپارند.

اما بیشترین توقع از عالمان و روحانیونی است كه در مراجعه به پزشكان در ردیف بهترین و منطقی‌ترین بیماران یا همراه بیمار قرار می‌گیرند، جایگاه واقعی معنویات و سنت‌ها را در دانش جدید می‌شناسند و مقرر است نقشی بی‌بدیل در مناقشه انسان با تقدیر و مصائب بازی كنند.
آیا با وجود تمام این فرهیختگان و راست‌اندیشان در مقابله با آنچه طشت ناراستی‌اش از بام افتاده هم لازم است تنها خود طبیبان پیرانه‌سر خسته از كار و آموزش در دفاع از شاگردان و جوانان دست‌به‌كار شوند؟ ظاهرا چنین است، چراكه ناباوری ملی ما به دانش، بیش از همه خود را در طب نشان می‌دهد. اگر این ناباوری نبود، هركس همان‌طور كه در برابر هر مهملی موضع می‌گیرد، در اینجا هم ساكت نمی‌ماند.

*رئیس انجمن سکته مغزی ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha