: بازی های کامپیوتری، تبلت، پلی استیشن و ایکس باکس در کنار آپارتمان های کوچک و بدون حیاط تمام آن چیزی است که کودکان امروزی را در خانه نگه می دارد و از طبیعت محروم می کند. این اتفاق که گاهی اجتناب ناپذیر هم به نظر می رسد چه تبعاتی به دنبال دارد؟ سلامت جسمی کودکان چگونه تحت تأثیر این سبک از زندگی قرار می گیرد؟

نابینایی؛ خطری جدی که میلیون ها کودک را تهدید می کند

سلامت نیوز: بازی های کامپیوتری، تبلت، پلی استیشن و ایکس باکس در کنار آپارتمان های کوچک و بدون حیاط تمام آن چیزی است که کودکان امروزی را در خانه نگه می دارد و از طبیعت محروم می کند. این اتفاق که گاهی اجتناب ناپذیر هم به نظر می رسد چه تبعاتی به دنبال دارد؟ سلامت جسمی کودکان چگونه تحت تأثیر این سبک از زندگی قرار می گیرد؟
به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی،  اغلب ما کم یا بیش در مورد خطرات کم تحرکی و دوری از طبیعت شنیده ایم؛ اما احتمالاً متعجب خواهیم شد اگر بدانیم این سبک از زندگی می تواند در آینده موجب کم بینایی و حتی نابینایی کودکان شود. بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، دوری کودمان از نور طبیعی خورشید اثر مستقیمی بر بینایی آنها می گذارد، این تأثیر در کوتاه مدت به شکل تاری یا دو بینی نمایان می شود.

چشم پزشکان بر این عقیده هستند که نشستن کودکان در خانه و سرگرم شدن با انواع بازی های دیجیتالی نتیجه ای جز نزدیک بینی ندارد؛ عارضه ای که در طولانی مدت حتی می تواند به نابینایی منتهی شود. به همین خاطر، والدین که کودکانی معتاد به این صفحه های دیجیتالی دارند باید از این امر مطمئن باشند که فرزندشان در طول روز حداقل 90 دقیقه را بیرون از خانه و زیر نور خورشید سپری می کند.

ممکن است عوارض عدم مواجهه با نور خورشید در کوتاه مدت خودش را نشان ندهد؛ ولی در طولانی مدت قطع به یقین بینایی کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد. به همین دلیل و برای پیشگیری از یک فاجعه که فاصله چندانی تا وقوع آن باقی نمانده باید راهی برای این مسئله پیدا کرد؛ و آن چیزی نیست جز تلاش برای جدایی کودکان از انواع بازی ها و وسایل دیجیتالی که آسیب جدی به چشم آنها وارد می کند.

بنابراین، اگر می خواهید فرزندانتان در آینده بتوانند تصویری واضح از این دنیا داشته باشند لازم است که هر روز ساعاتی را با آنها بیرون از خانه و زیر نور خورشید سپری کنید. علاوه بر این، تلاش کنید عادت استفاده طولانی مدت از تبلت، تلفن همراه یا کنسول های بازی را از سر آنها بیندازید.

منبع دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha