دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 237567

رژیم های غذایی سخت می تواند کمک کند در همان ابتدا وزن زیادی کم کنید، اما انجام دادن این رژیم ها برای مدت زمانی طولانی غیر ممکن است. اگر از چنین برنامه هایی برای کاهش وزن استفاده می کنید، در واقع خود را برای اضافه کردن مجدد وزن آماده می کنید.

چگونه مانع بازگشت وزن کم شده شویم؟

سلامت نیوز: رژیم های غذایی سخت می تواند کمک کند در همان ابتدا وزن زیادی کم کنید، اما انجام دادن این رژیم ها برای مدت زمانی طولانی غیر ممکن است. اگر از چنین برنامه هایی برای کاهش وزن استفاده می کنید، در واقع خود را برای اضافه کردن مجدد وزن آماده می کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، برخی از کسانی که رژیم می گیرند بعد از مدتی دوباره وزن اضافه میکنند، در هر کاری وقتی فرد عدم کار آمدی چیزی را ببیند دیگر به سراغش نمیرود، اما در مورد رژیم اکثر افراد بی نظمی خود را عامل بازگشت وزنشان می دانند. در واقع باید گفت مشکل از رژیم ها هم هست، بسیار از رژیم ها برای استفاده طولانی مدت و یا نگه داشتن وزن طراحی نشده اند. افراد معمولا یا درگیر کاهش وزن هستند و یا موفق به کاهش وزن شده اند و دوباره وزنشان بازگشته است. اما اگر به دنبال این هستید که بدانید چطور اکثر رژیم گیرنده ها وزن کم میکنند، فهمیدن آن کاری آسان است.

رژیم های غذایی سخت می تواند کمک کند در همان ابتدا وزن زیادی کم کنید، اما انجام دادن این رژیم ها برای مدت زمانی طولانی غیر ممکن است. اگر از چنین برنامه هایی برای کاهش وزن استفاده می کنید، در واقع خود را برای اضافه کردن مجدد وزن آماده می کنید. چیزی که بیشتر مردم متوجه آن نمی شوند این است که پشت هر رژیم غذایی موفق کاهش آرام آرام کالری مصرفی وجود دارد. جامعه را رژیم های بی منطق فراگرفته است. تحقیقات نشان داده است رژیم هایی که بر اساس کاهش آرام کالری از برنامه هستند می توانند کاهش وزنی مدیریت شده و طولانی مدت را برای فرد به دنبال داشته باشند.

بدون در نظر گرفتن برنامه ای که به آن عمل می کنید، اگر وزن کم میکنید به خاطر این است که کالری مصرفی بدن نسبت به آنچه دریافت میکنید بیشتر است.

اگر میخواهید کاهش وزنی قابل تحمل داشته باشید باید برنامه ای متعادل شامل غذاهای سالم و غذاهایی که دوست دارید داشته باشید و به آرامی از کالری برنامه کم کنید. با این کار زمانی که به وزن ایده آل خود می رسید تنها کافیست برای ثابت نگه داشتن وزن مقداری بیشتر از آنچه در طول رژیم می خوردید کالری بگیرید. انجام این کار بسیار برای رژیم گیرنده ساده تر است.

اگر نمی خواهید بعد از رسیدن به وزن مورد نظر دوباره وزن اضافه کنید—در طول برنامه غذایی خود را از غذاهایی که دوست دارید محروم نکنید. اگر کربوهیدرات دوست دارید در برنامه خود مقداری از نان های سبوس دار استفاده کنید، گاهی از فست فودها می توانید غذا تهیه کنید. برنامه غذایی باید واقع بینانه و انعطاف پذیر باشد تا بتواند تا دراز مدت جواب بدهد، در غیر این صورت وزنی که کم کردید بازمی گردد. مهمترین بخش این است که در طول روز غذاهایی با کالری کم و حجم بالا استفاده کنید تا سراسر روز پر باشید. وقتی در طولانی مدت موفق به کنترل غذا خوردن خود میشوید احساس خوب و رضایت از قدرت اراده ی خود خواهید داشت.

اگر بتوانید در طول روز برای خود وعده های دلپذیری آماده کنید و فضای معده را با غذاهای کم کالری پر کنید کاهش وزن آسان تر نیز می شود. و اگر بتوانید در طول برنامه خود را همیشه راضی نگه دارید ثابت نگه داشتن وزن دیگر کاری بسیار ساده میشود چون برای ثابت ماندن وزن میزان کالری بیشتری استفاده می کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha