رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات و رئیس ستاد ثبت‌نام اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هم‌اکنون پرونده تنبیه دانش‌آموز به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان ارسال شده است.

پرونده تنبیه دانش آموز ایجرودی به هیئت رسیدگی تخلفات رفته است

سلامت نیوز: رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات و رئیس ستاد ثبت‌نام اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هم‌اکنون پرونده تنبیه دانش‌آموز به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان ارسال شده است.

به گزارش سلامت نیوز، «علی محمدی» در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با گزارش تنبیه دانش‌آموز ایجرودی، اظهار کرد: هم‌اکنون کارشناس پرونده در منطقه مربوطه در حال پیگیری پرونده است و پرونده برای پیگیری‌های بیشتر و تصمیم‌گیری‌های لازم به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش استان ارسال شده است.

این مسئول ادامه داد: بر اساس آئین‌نامه انضباطی مدارس، هرگونه تنبیه، توهین و تعیین تکالیف اضافی برای دانش‌آموزان غیرقانونی است. به عبارت دیگر مطابق ماده 77 آیین‌نامه انضباطی مدارس، «اعمال ھرگونه تنبیه از قبیل اھانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جھت تنبیه ممنوع است» امابرای برخورد با تخلفات احتمالی دانش‌آموزان، قانون سلسله مراتبی را بر اساس اصول تربیتی تعیین کرده است که برای تنبیه دانش‌آموزان باید به آن توجه شود.

وی افزود: بر اساس ماده 74 این آئین‌نامه، «قصور و سھل‌انگاری دانش‌آموزان نسبت به انجام وظایف خود تخلف محسوب می‌شود و مدیر، شورای مدرسه، معاونان و مربیان موظف‌اند پیش از اعمال ھر گونه تنبیه از وضع و موقعیت محصل آگاھی یابند و در جستجوی انگیزه و علت تخلف برآیند و نسبت به رفع آن اقدام کنند».

محمدی با بیان این‌که در سال تحصیلی جاری بر آموزش حقوق شهروندی اقدامات مناسبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: تنبیه این دانش‌آموز روستای سفیدکمر امسال نخستین مورد از تنبیه بدنی حاد در استان است که معلم خاطی با توجه به نوع جرم و تشخیص هیئت مربوطه، اعمال قانون خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha