رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی با اعلام استان های رکورددار در تصادفات نوروز سال گذشته گفت: استان های فارس، خراسان رضوی، گیلان، خوزستان، کرمان، اصفهان، آذربایجان شرقی و هرمزگان بیشترین تلفات جاده ای را به خود اختصاص دادند.

استان‌های رکورددار تصادفات نوروز پارسال

سلامت نیوز: رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی با اعلام استان های رکورددار در تصادفات نوروز سال گذشته گفت: استان های فارس، خراسان رضوی، گیلان، خوزستان، کرمان، اصفهان، آذربایجان شرقی و هرمزگان بیشترین تلفات جاده ای را به خود اختصاص دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا سردار محمدحسین حمیدی در شصت و یکمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی 97 افزود: در نوروز سال گذشته برای چهارمین سال متوالی شاهد کاهش تلفات درون شهری و برون شهری بودیم.
وی در عین حال ادامه داد: در نوروز سال گذشته سهم خودروهای شخصی در تصادفات 31درصد افزایش داشته یعنی سواری ها 5 / 68درصد تصادفات معادل 3 هزار و 238 فقره را به خود اختصاص دادند.
حمیدی افزود: توجه نداشتن به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه در نوروز 96 نسبت به نوروز 95 کاهش داشته است.
وی گفت: در نوروز 96 سهم تصادفات در 30 کیلومتری شهرها 59درصد و از 30 کیلومتر به بعد 41 درصد بوده است.
حمیدی ادامه داد: بیشترین نوع تصادفات نوروز سال گذشته واژگونی خودروها است که بخش زیادی از آن به دلیل توجه نکردن به جلو یا خواب آلودگی راننده اتفاق افتاده است.
وی اضافه کرد: در واژگونی خودرو، وضعیت خودرو و راه و همچنین فرهنگ سازی برای رانندگان از نکات حائز اهمیت است.
به گفته وی 37 درصد واژگونی ها در کل کشور به استان های خراسان رضوی، اصفهان، فارس، سمنان و آذربایجان شرقی اختصاص دارد.
به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا در این جلسه تصمیم گرفته شد تا رزمایش طرح نوروزی 97، بیست و سوم اسفندماه در ضلع جنوبی مرقد امام (ره) برگزار شود و طرح نوروزی از 24 اسفندماه آغاز شده و تا 17 فروردین ماه 97 ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha