سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 237592

یک روانپزشک بیان کرد: آلودگی‌ هوا و تداوم آن موجب تشدید و بروز افسردگی در افراد می‌شود و تا زمانی که که آلودگی رفع نشود نمی‌توان از بروز این اختلال پیشگیری کرد.

آلودگی هوا شما را افسرده می‌‌کند

سلامت نیوز:یک روانپزشک بیان کرد: آلودگی‌ هوا و تداوم آن موجب تشدید و بروز افسردگی در افراد می‌شود و تا زمانی که که آلودگی رفع نشود نمی‌توان از بروز این اختلال پیشگیری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر سحر انصاری، روانپزشک  با توجه به تاثیر آلودگی هوا بر بروز افسردگی، گفت: آلودگی هوا یکی از ریسک فاکتورهای بروز و تشدید افسردگی است که به صورت ثانویه روی مغز تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: برای مثال آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها موجب بروز بیماری‌های قلبی، تنفسی و تغییر میزان اکسیژن‌رسانی به مغز می‌شود که این عوارض به صورت پانویه روی مغز تاثیر گذاشته و موجب بروز افسردگی می‌شود.

این عضو انجمن علمی روانپزشکان ایران یادآور شد: هم‌چنین اضطراب و استرس نیز موجب افزایش احتمال برزو بیماری‌های قلبی و تنفسی می‌شود که این مسائل نیز در نهایت موجب بروز و یا تشدید افسردگی در افراد می‌شود.

انصاری در خصوص راه‌های پیشگیری از بروز افسردگی به دلیل آلودگی هوا، اظهار کرد: تا زمانیکه ریسک فاکتور محیطی برطرف نشود نمی‌توان برای پیشگیری از بروز افسردگی به دلیل تفزایش غلظت آلاینده‌های هوا اقدامی انجام داد زیرا افراد ناچار هستند در این هوا در سطح شهر تردد داشته باشند که این امر آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی افزود: البته به افراد توصیه می‌شود با رعایت رژیم غذایی سالم و تغییر شبک زندگی تا حدی انرژی منفی را از خود دور کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha