سلامت نیوز :مطالعه جدید نشان می دهد: در حالی که درمان ماساژ تا حدی به عنوان یک درمان محبوب جایگزین، جهت درمان جنون به کار می رود، ولی مدارک محدودی در خصوص مفید بودن آن وجود دارد.

به گزارش  ایسنا، محققان در این باره اعلام کردند: بعضی مطالعات مزایای درمان ماساژ را نشان داده‌اند، برای مثال در تکلم و مهارت‌های اجتماعی پیشرفت‌هایی به دست آمده است اما این نمونه‌ها بسیار محدودند.

بی‌نظمی‌های اسپکترومی جنونی (ASDS) یک گروه از بی‌نظمی‌های توسعه یافته‌اند که در درجات متفاوت وجود دارد و توانایی‌های ارتباطی افراد را کاهش می‌دهد.

به نظر می رسد، عموما ماساژ یا درمان‌های لمسی که هم دارای مزایای فیزیکی و هم دارای مزایای عاطفی هستند، برای کودکان مبتلا به جنون می‌تواند اثراتی مثبتی داشته باشند و بعضی از مشکلات آنها را مرتفع سازند.

طبق این گزارش رویترز، در حالی که مبتلایان به این بیماری که تحت درمان ماساژ قرار گرفتند؛ تا حدی شرایط بهتری پیدا کردند و حتی آنهایی که این درمان را با درمان‌های تکمیلی اجرا کردند، نتایج کاملتری مشاهده كرده‌اند، ولی تعداد این افراد بسیار اندک است و هنوز نمی توان به عنوان یک نتیجه مطمئن روی آن حساب کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha