رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ایذه با اشاره به تأخیر یکساله معوقات پرستاری در استان خوزستان گفت: البته پرداخت اضافه‌کار تقریباً به‌روز است و با یک ماه تأخیر پرداخت می‌شود چون در این استان پرداختی براساس نظام نوین است نه طرح قاصدک.

پرستاران خوزستانی یک سال طلب معوق دارند

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ایذه با اشاره به تأخیر یکساله معوقات پرستاری در استان خوزستان گفت: البته پرداخت اضافه‌کار تقریباً به‌روز است و با یک ماه تأخیر پرداخت می‌شود چون در این استان پرداختی براساس نظام نوین است نه طرح قاصدک.

به گزارش سلامت نیوز، علی مردانی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با بیان این‌که تأخیر در پرداخت معوقات عاملی برای کاهش انگیزه کاری در پرستاران است، اظهار کرد: با توجه به حجم فراوان مراجعه‌کنندگان دست‌کم تا پایان سال دو ماه بیشترین فشار کاری به همکاران وارد می‌شود.

وی با بیان این‌که در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان نظیر اهواز دخل و خرج به‌هم نمِ‌خورد، در ادامه افزود: اگر قصد دادن کارانه یکساله پرستاران  باشد با اعتبار موجود در دانشگاه امکانپذیر است اما کارانه پزشکان هم هست و پرداخت هر دو مورد کار را مشکل می‌کند و احتمال پرداخت آن را غیرممکن‌تر.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ایذه با بیان این‌که اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در حد تئوری است، گفت: به‌عنوان مثال تعرفه‌های هوم کر در همه استان‌ها قابلیت اجرا را ندارد در این خدمت پرستاری ویزیت کارشناس پرستاری ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان مشخص شده این در حالی است که هزینه ایاب و ذهاب و دیگر هزینه‌ها برآورد نشده است.

مردانی با بیان این‌‌که شاید این طرح در شهرهای کوچک قابلیت اجرا داشته باشد، افزود: اما در کلان‌شهرها پاسخگو نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha