سازمان هواشناسی جهانی (WMO) در بیانیه جدیدی اعلام کرد: رکورد گرمای جهانی در سال گذشته میلادی (2010) نزدیک به گرمترین سال جهانی یعنی سال 2005 میلادی بوده و این امر تایید کننده روند بلندمدت افزایش گرمای جهانی و تداوم آن در صورت عدم توجه به اصل مهم کاهش تولید گازهای گلخانه‌ایست.

سلامت نیوز :سازمان هواشناسی جهانی (WMO) در بیانیه جدیدی اعلام کرد: رکورد گرمای جهانی در سال گذشته میلادی (2010) نزدیک به گرمترین سال جهانی یعنی سال 2005 میلادی بوده و این امر تایید کننده روند بلندمدت افزایش گرمای جهانی و تداوم آن در صورت عدم توجه به اصل مهم کاهش تولید گازهای گلخانه‌ایست.

در این بیانیه آمده است: از زمان آغاز ثبت رکوردها در قرن نوزدهم میلادی تا کنون، ثابت شده که 10 سال نخست این هزاره، گرمترین دهه بوده است.

میشل جارائود، دبیر کل سازمان هواشناسی جهانی در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: نشانه اصلی این است که روند گرم شدن هم چنان ادامه دارد و سال به سال هم قوی تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این کارشناس فرانسوی همچنین افزود: روند فوق متاسفانه برای چند سال ادامه خواهد یافت اما شدت آن به میزان آزاد شدن گازهای گلخانه‌ای در اتمسفر زمین بستگی دارد.

جارائود تاکید کرد: اطلاعات اخیر باید تردیدهای ما را نسبت به تغییرات جوی حاصل از فعالیت‌های مخرب بشری برطرف سازد تا بدون تعصب برای مقابله با این روند مخرب دست به کار شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha