سلامت نیوز :رییس ستاد حمل و نقل سوخت کشور با تکذیب آلودگی بنزین‌های تولید شده به عنوان یکی از عوامل آلاینده‌ی هوای شهرهای بزرگ از رسیدن به استاندارد یورو 4 برای تولید 80 درصد از بنزین کشور تا پایان سال آینده خبر داد.

 محمد رویانیان در حاشیه‌ همایش تخصصی بررسی آلودگی هوا و راهکارهای مدیریت و کنترل آن، اظهار کرد: حمل و نقل تاثیر بسزایی در آلایندگی هوای شهرهای بزرگ مانند تهران دارد، اما این مساله به معنی فراموش کردن سایر عوامل موثر در این معضل نیست.

وی با بیان اینکه با توجه به کاهش مصرف سوخت تا پایان ماه‌های آتی نیازی به تولید بنزین توسط پتروشیمی‌ها نخواهیم داشت، اظهار کرد: بنزین تولید شده توسط پتروشیمی‌ها اوکتان بالایی (اوکتان 100) داشته است، این در حالیست که بنزین مصرف شده تا کنون اوکتان بالای 87 داشته است. بنابراین این مساله نشان می‌دهد که بنزین تولید شده توسط پتروشیمی‌ها از کیفیت بالایی برخوردار بوده است.

رویانیان با بیان اینکه به دلیل وجود منابع ذخیره شده بنزین در تهران از بنزین‌های تولید شده‌ پتروشیمی در ماه‌های اخیر استفاده نشده است، خاطرنشان کرد: کاهش کیفیت بنزین‌های تولید شده در ماه‌های اخیر که مورد توجه سایت‌های بیگانه و خارجی بوده مورد تایید نیست، چرا که بنزین‌های استحصال شده از پتروشیمی‌ها از کیفیت بالاتری نسبت به استاندارد اروپا برخوردار بوده است.

وی با تکذیب مساله‌ آلودگی بنزین‌های تولید شده به عنوان یکی از عوامل موثر در آلودگی هوا گفت: هم اکنون در حال دستیابی به استاندارد تولید بنزین یورو 4 هستیم به گونه‌ای که باید تا پایان سال آینده 80 درصد بنزین تولید شده در کشور به این استاندارد دست پیدا کند.  

وی همچنین در همایش تخصصی بررسی وضعیت آلودگی هوا و راهکارهای مدیریت و کنترل آن که با حضور رییس دانشگاه صنعتی شریف و برخی نمایندگان مجلس در این دانشگاه برگزار شد، افزود:  بیش از 12 میلیون خودرو و هفت میلیون موتورسیکلت در کشور داریم که حدود 30 درصد آن در تهران تردد می‌کنند، این در حالیست که ظرفیت تهران برای یک سوم خودروهای موجود طراحی شده است.

به گفته رویانیان، حدود 80 میلیون نفر سفر روزانه در کشور صورت می‌گیرد که 15 درصد آن به تهران اختصاص دارد و 35 میلیون از این سفرها در روز با استفاده از وسایل شخصی صورت می‌گیرد.  وی در ادامه تصریح کرد: خسارت مشهود وارده بر کشور در رابطه با آلودگی هوا به 10 هزار میلیارد تومان در سال رسیده است که از این میان 70 درصد آن در تهران رقم می‌خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha