مسئول شبکه بهداشت و درمان ایرانشهر صدور مجوز انجام سونوگرافی های سطح یک، توسط متخصصین زنان و زایمان در مناطق محروم را اقدامی برای نجات جان مادران باردار در این مناطق عنوان کرد.

جمعیت ۲۵۰ هزار نفری نیک شهر متخصص رادیولوژی ندارد

سلامت نیوز:مسئول شبکه بهداشت و درمان ایرانشهر صدور مجوز انجام سونوگرافی های سطح یک، توسط متخصصین زنان و زایمان در مناطق محروم را اقدامی برای نجات جان مادران باردار در این مناطق عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مسئول شبکه بهداشت و درمان ایرانشهر ضمن قدردانی از معاون درمان وزارت بهداشت، بخشنامه صدور مجوز انجام سونوگرافی های سطح یک، توسط متخصصین زنان و زایمان صلاحیت دار  را اقدامی شجاعانه و مدبرانه عنوان کرد و گفت: دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر با جمعیت بالغ بر۸۰۰ هزار نفر و آمار قابل توجه بارداری در بعضی از نقاط جمعیتی همچون  شهرستان ۲۵۰ هزار نفری نیکشهر و داشتن بیمارستان پیشرفته، از وجود متخصص رادیولوژی محروم است.

مسئول شبکه  بهداشت و درمان ایرانشهر افزود: براستی در مواقع بحرانی و تهدید جان مادر باردار، چه عذری در عدم انجام اقدام تشخیصی ضروری مثل سونوگرافی مادر باردار می توان آورد.

وی همچنین درخواست کرد دستور  برگزاری های آموزش سونوگرافی جهت متخصصین  زنان و زایمان را درکلان منطقه ها و یا مراکز استان ها با اولویت شهرهای محروم، صادر شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha