واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی، به ویژه در فصل برداشت محصول، از دغدغه‌های نمایندگان مجلس بود که در برنامه پنجم، ترتیبی داده شد که اگر نیازی به واردات محصولی وجود داشت، این کار با هماهنگی وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی انجام شود و این کار مدیریت هماهنگی را می‌طلبد که امیدواریم این امر محقق شود.

سلامت نیوز :نماینده مردم رودبار در گفت وگو با تابناک گفت: واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی، به ویژه در فصل برداشت محصول، از دغدغه‌های نمایندگان مجلس بود که در برنامه پنجم، ترتیبی داده شد که اگر نیازی به واردات محصولی وجود داشت، این کار با هماهنگی وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی انجام شود و این کار مدیریت هماهنگی را می‌طلبد که امیدواریم این امر محقق شود.

صمد مرعشی در ادامه افزود: نگرانی کشاورزان با اجرای هدفمند شدن یارانه‌ها، امری بود که در نشست های کارشناسی‌ که با حضور وزیر بازرگانی و معاونین وی بررسی شد و به مشکل سوخت کشاورزان و دامداران مورد بررسی قرار گرفت. اگر قرار بود، همان قیمت 350 تومان برای سوخت کشاورزان اعمال شود، باعث ایجاد اخلال در قیمت ها و امر کشاورزی می شد، ولی مسئولین مقداری گازوئیل را در اختیار استانداری ها قرار دادند که با هماهنگی جهاد کشاورزی بنا بر نیاز کشاورزان با قیمت 150 تومان پرداخت شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره نابسامانی قیمت گذاری چای، برنج، زیتون و مرکبات اظهار داشت: این نابسامانی از دغدغه‌های نمایندگان و کشاورزان استان های شمالی کشور است و مردم این خطه، انتظار دارند که قیمت گذاری و اختصاص رقم ریالی به هنگام باشد و این گونه نباشد که کشاورز، محصول خود را به دولت  تحویل دهد و مطالبات کشاورزان برای ماه‌ها به تعویق افتد.

وی در پاسخ به این پرسش که این امکان هست که زیتون نیز به سرنوشت چای و برنج مبتلا شود، گفت: همواره رانت‌هایی وجود داشته و انکار این موضوع اشتباه است. در مورد هر محصولی که به صورت انحصاری درمی آید و مورد مصرف مردم است، همواره این مسأله وجود دارد که افراد و گروه‌هایی از این شرایط سوءاستفاده کرده و با روی آوردن به قاچاق، اوضاع بازار را نابسامان کنند.

وی با بیان این نکته که در سال گذشته 19هزار میلیارد تومان قاچاق داشته ایم، افزود: تلاش می کنیم که این موضوع به کمترین میزان خود برسد که لازمه آن، همکاری و هماهنگی مسئولان اجرایی و سیستم نظارتی کشور در کنار نمایندگان است تا این دغدغه مردم کاسته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha