نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس گفت: درخصوص درستی و نادرستی استفاده از محصولات تراریخته ابهام وجود دارد و سلامت مردم مهم‌تر از آن است که بتوان روی آن ریسک کرد.

سلامت مردم قابل ریسک نیست/ ابهام در استفاده از محصولات تراریخته

سلامت نیوز: نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس گفت: درخصوص درستی و نادرستی استفاده از محصولات تراریخته ابهام وجود دارد و سلامت مردم مهم‌تر از آن است که بتوان روی آن ریسک کرد.

به گزارش سلامت نیوز، فرهاد تجری در گفت‌وگو با آنا، با اشاره به وضعیت محصولات تراریخته بیان کرد: هنوز یک نظر علمی شفاف در حوزه تراریخته ها موجود نیست. چه بسا در بعضی حوزه ها محصولات تراریخته بی ضرر باشند اما به نظر می رسد تایید استفاده از تراریخته ها به بیان قاطع کار درستی نیست.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس در ادامه گفت: در استانداردهای کشورهای اروپایی و حتی کشورهای جهان سوم درخصوص استفاده از محصولات تراریخته با احتیاط تصمیم‌گیری می شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از محصولات تراریخته منوط به تایید از جهت فنی و کارشناسی است، تاکید کرد: قاعدتا درصورت تایید فنی و کارشناسی، تقویت این نوع محصولات بلامانع خواهد بود.

تجری با اشاره به ابهامی که درخصوص درستی و نادرستی استفاده از محصولات تراریخته وجود دارد، گفت: با توجه به این ابهام، شاید مصلحت نباشد از این محصولات استفاده کنیم؛ چراکه سلامت مردم مهم‌تر از آن است که روی آن ریسک شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 اضافه کرد: از دیدگاه من باید به مواد و محصولاتی که از دستگاه های رسمی مجوز می‌گیرند اعتماد کرد و به همین دلیل واردات محصولات تراریخته مجاز درصورتی که مشابه داخلی نداشته باشند و نیاز کشور باشند، بدون اشکال خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha