رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با اشاره به تجمعات و اعتراضات اخیر مقابل وزارت بهداشت گفت: بسیاری از این اعتراضات به حق است و باید شنیده شود.

مطالبات کسانی که مقابل وزارت بهداشت تجمع می‌کنند به حق است

سلامت نیوز:رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با اشاره به تجمعات و اعتراضات اخیر مقابل وزارت بهداشت گفت: بسیاری از این اعتراضات به حق است و باید شنیده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدرضا ظفرقندی در شانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت گفت: زحمات زیادی برای رشته جراحی فک و صورت کشیده شده تا امروزه به جایگاه کنونی برسد. از سال ۵۴ به صورت رسمی جراحی فک و صورت انجام می شود اما در بیمارستان سینایی از سالهای قبل تر جراحی فک انجام می شد.

وی افزود: متأسفانه در نظام سلامت با مشکلاتی مواجه شده ایم که سبب شده برخی از همکاران ما در رشته های مختلف پزشکی در مقابل وزارت بهداشت برای دریافت مطالباتشان تجمع کنند به طوری که در روز گذشته شاهد تجمع همکاران رادیولوژیست در مقابل وزارت بهداشت بودیم و بسیاری از اعتراضات این افراد به حق و درست است.

ظفرقندی اظهار داشت: همچنین امروز همکاران پزشک طرحی در مقابل وزارت بهداشت تجمع کرده اند. بسیاری از آنها بیشتر از یک سال است که پرداختی زحماتشان صورت نگرفته و مجوز مطب هم به آنها داده می شود. در گذشته چنین بود که اگر پرداختی ها اگر به تعویق می افتاد به پزشک مجوز مطب می دادند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد: بسیاری از مشکلات قابل حل است. بودجه سلامت کشور تا چند سال گذشته ۶ درصد بوده اما امروزه به ۹ درصد رسیده است ولی همچنان مشکلات این حوزه پابرجاست.

وی تأکید کرد: حوزه سلامت مانند کشتی ای است که در یک دریای پرتلاطم در حال حرکت است و موضوعات درون رشته ای در صورتی که حل شوند، بخشی از این مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

ظفرقندی یادآور شد: نیازهای کشور در مورد رشته جراحی فک و صورت باید در نظر گرفته شود تا بتوان شاهد رشد این رشته باشیم و حرکت این رشته می باید در مرزهای علمی صورت گیرد. تا این رشته مانند برخی رشته های دیگر نزول نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha