دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 23780
سلامت نیوز: به طور كلی تمام جراحی‌های باری اتریك كه به منظور كاهش وزن انجام می‌گیرند، فواید زیادی به همراه دارند كه از آن جمله می‌توان به كاهش فشار خون و كلسترول خون اشاره كرد. پس از انجام این نوع جراحی فشار خون و كلسترول تا حد زیادی كاهش خواهد یافت. در 80 درصد از بیماران 2 تا 3 ماه پس از عمل كلسترول خون كم می‌شود.
كاهش بیماری‌های قلبی را هم می‌توان ازجمله مزیت‌ها به شمار آورد؛ چرا كه افراد چاق در مقایسه با افرادی با وزن ایده‌آل بیشتر دچار بیماری‌های قلبی می‌شوند كه با انجام این اعمال، این خطر هم كاهش می‌یابد.

همچنین دیابت در افراد مبتلا به چاقی با انجام این عمل تحت كنترل درآمده و قند خون آنها كاهش می‌یابد و حتی از بروز دیابت در افراد جلوگیری می‌كند.

در ضمن افرادی كه دچار حملات آسمی هستند با انجام این اعمال دچار بهبود علائم می‌شوند و از شدت آسم آنها كاسته می‌شود.

برخی افراد دچار وقفه‌های تنفسی در خواب هستند كه پس از عمل باری اتریك به كلی بهبود یافته و خرخرهای آنها هم قطع می‌شود.

در طی این جراحی‌ها سنگ كیسه صفرای افراد مبتلا را هم می‌توان خارج كرد و هچنین افرادی كه دچار دردهای كمری و بیماری‌های مفاصل هستند پس از جراحی‌های باری اتریك بهبود چشمگیری می‌یابند.

با تمام فوایدی كه جراحی‌های كاهش وزن برای افراد چاق به همراه دارد، ولی نمی‌توان از خطرات جدی كه جان بیماران را تهدید می‌كند، چشم‌پوشی كرد. از جمله این خطرات می‌توان به خونریزی، عفونت، واكنش به داروهای بیهوشی، كمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی و معدنی، كم آبی، سنگ كیسه صفرا و سنگ‌های كلیوی، خونریزی زخم‌های معده‌ای، ایجاد فتق در محل بریدگی عمل، عدم تحمل نسبت به برخی غذاها و كاهش شدید قند خون اشاره كرد كه گاهی آنقدر مضر است كه حتی می‌تواند باعث مرگ بیمار و بروز اثرات جبران‌ناپذیر شود.
منبع:جام جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha