دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 23782
سلامت نیوز :تعداد روش‌هایی كه این روزها برای كاهش وزن استفاده می‌شود بسیار زیاد و متنوع است و شما باید بهترین و مناسب‌ترین روش را برای خود بیابید. خوشبختانه تحقیقات محققان نتایج خوبی را داشته، به‌طوری كه امروز لاغر شدن دیگر یك آرزو نیست.

برای رسیدن به این هدف در گام اول شام را بسیار سبك میل كنید. این كار به نظر ساده است ولی بسیاری از افراد این نصیحت مهم را نادیده می‌گیرند.

واقعیت این است كه كالری شام تاثیر بسزایی در افزایش وزن دارد. یكی از دلایلی كه می‌توان نام برد این است كه معمولا بعد از شام استراحت می‌كنید و فعالیت ندارید و حتی اگر بلافاصله نخوابید، یكجا می‌نشینید یا روی مبل دراز می‌كشید و خیلی كم راه می‌روید.
اینها باعث می‌شود كالری‌ای كه بدن دریافت كرده، تماما در بدن ذخیره شود و وقتی آن را نسوزانید همه به چربی تبدیل می‌شود.

واقعیت دیگری كه وجود دارد، این است كه عموما بسیاری از افراد 2 بار شام می‌خورند؛ یك شام زمانی كه شما خسته و گرسنه از سر كار یا فعالیت‌های روزانه به خانه برمی‌گردید و لیوانی چای همراه با بیسكویت یا یك ساندویچ كوچك یا مقداری نان می‌خورید و یك بار هم 2ساعت بعد شام اصلی را میل می‌كنید. ثابت شده این‌گونه تغذیه باعث چاقی افراد می‌شود. بنابراین برای كاهش وزن خود شام را اول شب و بسیار سبك میل كنید.

راه دیگر خوردن انواع جوشانده‌های گیاهی است، مثل جوشانده گل بابونه یا گل یاس كه می‌توانند برای كاهش وزن بسیار سودمند باشند. اینها را همراه با وعده‌های غذایی‌تان میل كنید.

در ضمن غذاهایی با تركیبات و مواد غذایی سنگین نخورید. خوردن بیش از حد غذا‌هایی مثل برنج، گوشت، غذا‌های غیرگیاهی و... حجم زیادی را در معده اشغال می‌كند. مهم‌ترین مساله برای كاهش وزن سبك نگه داشتن معده است. به جای آن‌كه در هر وعده گروهی از مواد را با هم بخورید، بهتر است در وعده‌های غذایی خود از 2 ماده غذایی استفاده كنید. از خوردن چیپس، شكر، آبمیوه‌ها و نان به مقدار زیاد جلوگیری كنید.

به اندازه كافی سالاد و سبزیجات بخورید. شاید این گفته را بارها شنیده باشیم كه سبزیجات و سالاد دارای انواع آنزیم بوده و برای هضم غذا و كمك به كاهش وزن بسیار ضروری هستند.

اگر بتوانید این راهكارهای ساده را در زندگی‌تان به كار ببرید، مطمئنا موفق می‌شوید وزن كم كنید.

منبع : جام جم - مهرآسا هاشمی‌نسب

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha