عبدالكریم الخصاونه مفتی اعظم كشور اردن؛ در خصوص كشیدن سیگار در مسجد گفت: به همراه آوردن هر گونه بوی بد به مسجد از لحاظ شرعی اشكال دارد و سیگار بوی "تعفن" می‌دهد لذا كشیدن آن "حرام" است.

سلامت نیوز :عبدالكریم الخصاونه مفتی اعظم كشور اردن؛ در خصوص كشیدن سیگار در مسجد گفت: به همراه آوردن هر گونه بوی بد به مسجد از لحاظ شرعی اشكال دارد و سیگار بوی "تعفن" می‌دهد لذا كشیدن آن "حرام"  است.

به گزارش فردا به نقل از پایگاه اینترنتی هیئت افتاء اردن؛ الخصاونه گفت: نمازگزاران می‌بایستی از به همراه آوردن هر گونه بوی "آزار دهنده" به مسجد خوداری كنند.

وی با اشاره به بوی بدی كه مجرای تنفسی افراد به هنگام خوردن برخی مواد غذایی مانند سیر و پیاز تولید می‌كند اشاره كرد و افزود: این بوها بد هستند و موجب آزار و اذیت دیگران می‌شوند ولی بوی سیگار فرق می‌كند. سیگار بوی "تعفن" می‌دهد و به یقین موجب آزار و اذیت دیگران می‌شود لذا افراد سیگاری نباید وارد مسجد شوند.

الخصاونه در بیانه‌ای كه بر روی پایگاه اینترنتی مفتیان اردن منتشر كرده بود با "حرام" دانستن كشیدن سیگار از مردم خواست تا در مورد عواقب كشیدن سیگار فكر كنند.

وی در پایان با توجه به توصیه‌های پزشكی در مورد عدم كشیدن سیگار، آن را برای ریه‌ها و قلب انسان مضر دانست و گفت: با توجه به اینكه مصرف سیگار از مصرف مواد مخدر رواج بیشتری دارد لذا ضرر آن بیشر است و می‌باستی هشدارهای مربوط به آن را جدی‌تر گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha