طبق گزارش جدید سازمان ملل متحد، بدون پیشرفت سریع در برابری جنسیتی و اقدام واقعی برای پایان دادن به تبعیض فراگیر علیه زنان و دختران، جامعه جهانی قادر به عمل به وعده " کسی نادیده انگاشته نشود" در مسیر پایان دادن به فقر، حفاظت از کره زمین و پیشبرد رفاه تا سال ۲۰۳۰ ، نخواهد بود.

بدون اقدام واقعی در زمینه توانمندسازی زنان، جهان ممکن است در اهداف توسعه به خطا برود

سلامت نیوز: طبق گزارش جدید سازمان ملل متحد، بدون پیشرفت سریع در برابری جنسیتی و اقدام واقعی برای پایان دادن به تبعیض فراگیر علیه زنان و دختران، جامعه جهانی قادر به عمل به وعده " کسی نادیده انگاشته نشود" در مسیر پایان دادن به فقر، حفاظت از کره زمین و پیشبرد رفاه تا سال ۲۰۳۰ ، نخواهد بود.
 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، خانم فومزیله ملامبو مدیر اجرایی نهاد سازمان ملل متحد برای زنان، در مراسم معرفی گزارش جدید این نهاد با عنوان "تبدیل وعده ها به عمل: برابری جنسیتی در دستور کار توسعه پایدار۲۰۳۰ " گفت این هشداری فوری برای انجام اقدام است و گزارش مسیرهایی برای پیروی پیشنهاد می دهد

 

وی درنشست خبری در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک چهارشنبه خطاب به خبرنگاران گفت به عنوان یک جهان، ما بواسطه آرمان های توسعه پایدار، متعهد هستیم که کسی نادیده انگاشته نشود.

 

خانم ملامبو افزود حتی وقتی پیشرفتی حاصل شده، ممکن است زنان و دخترانی که بیشترین نیاز را با آن دارند و آنانی که بیش از همه نادیده انگاشته شده اند، از این پیشرفت بهره نبرند.

 

این گزارش فراگیر، با تمرکز بر کارهای مراقبتی بدون دستمزد زنان (کارهای خانگی) و پایان دادن به خشونت علیه زنان، تمامی ۱۷ آرمان توسعه پایداررا مورد بررسی قرار     می دهد وبه گونه ای ژرف به اثرات ابعاد گوناگون رفاه و محرومیت بر زندگی زنان و دختران می پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha