یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2379

میزان زندانیان زن در سطح کشور یک تا 4 درصد است که این رقم در خراسان جنوبی بیش از 5/9 درصد است.

5/9 درصد زندانیان در خراسان جنوبی زن هستند


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر در بیرجند ، رئیس سازمان زندانهای خراسان جنوبی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: 97 درصد زندانیان زن در این استان معتاد به مواد مخدر بوده که 26 درصد آنان غیر بومی و اغلب بدون آموزش از سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی منتقل شده اند.

 محمود امینی با بیان اینکه بیش از 240 نفر زن در زندانهای خراسان جنوبی وجود دارند ، خاطرنشان کرد: میزان زندانیان زن در سطح کشور یک تا 4 درصد است که این رقم در خراسان جنوبی بیش از 5/9 درصد است.

 به گفته وی ، اجرای طرحهای آموزشی و پیشگیری از مواد مخدر ، مهارت‌ های اساسی زندگی و تنظیم خانواده و طرح آموزش خانواده زندانیان از مهم ترین برنامه‌ های سازمان زندانهای خراسان جنوبی درسال جاری خواهد بود.

 رئیس سازمان زندانهای خراسان جنوبی همچنین یادآور شد: طرح آموزش 60 نفر از نوجوانان زیر 18 سال کانون اصلاح و تربیت استان نیز در حال انجام است.

امینی تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی، مسابقات فرهنگی و هنری، همایش، توزیع 17 هزارو 500 بروشور تبلیغاتی، توزیع 500 حلقه سی دی و شناسایی افراد مشکوک به اعتیاد از جمله برنامه های سال گذشته بوده است.

در ادامه این جلسه ، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار به این شورا اختصاص یافت که این میزان در سال جاری رشد داشته است.

 به گفته عیسی فرهادی ، با پتانسیل های موجود در خراسان جنوبی ، در سال جاری باید طرحهای تدوین شده در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اجرایی و همچنین مردم از اقدامات صورت گرفته توسط این شورا از طریق رسانه ها و مطبوعات استان آگاهی یابند.

 وی در پایان ، همکاری همه جانبه دستگاهها و ادارات خراسان جنوبی ، جهت مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر را خواستار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha