سلامت نیوز :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: حدود 42 دستگاه سنجش شنوایی در اختیار مراکز زنان و مامایی دانشگاه‌های کشور قرار می‌گیرد که برای پیشگیری و خدمت ویژه به کودکان و مردم و اصلاح در هزینه‌ها اهداء این دستگاه مفید خواهد بود.
 دكتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم آغاز رسمی غربالگری نوزادان سراسر کشور با تبریک روز جهانی ناشنوایان، افزود: زبان و گفتار یک موهبت الهی است که انسان بوسیله آن می‌تواند عظمت خداوند را سجده کند و بوسیله این موهبت الهی با یکدیگر ارتباطات انسانی برقرار می‌کنیم و از همین رو زبان حرف اول را می‌زند.
وزیر بهداشت تصریح کرد: ما هم مثل سایر کشورهای دنیا از مسائل مربوط به کم‌شنوایی و ناشنوایی رنج می‌بریم، البته در دولت نهم و دهم گام‌های موثری در زمینه درمان ناشنوایی و کم شنوایی توسط حلزون شنوایی برداشته شد.
وی با بیان اینكه سالانه یك‌هزار معلول ناشنوایی در كشور متولد می‌شود، خاطرنشان کرد: با عنایت رییس جمهور سالیانه 40 میلیارد ریال به موضوع درمان ناشنوایان و دستگاه حلزون شنوایی اختصاص یافته است و حدود 200 نفر را از این طریق درمان می‌کنیم و حدود 1600 نفر نیز در نوبت درمان هستند كه امیدواریم با عنایت بیشتر رییس جمهور بتوانیم تمام این افراد را از این دستگاه‌ها بهره مند کنیم.
وزیر بهداشت با اشاره به ساخت دستگاه سنجش شنوایی نوزادان توسط متخصصان و امکانات داخلی با حمایت مرکز فناوری‌های ریاست جمهور و دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: حدود 42 دستگاه سنجش شنوایی در اختیار مراکز زنان و مامایی دانشگاه‌های کشور قرار می‌گیرد که برای پیشگیری و خدمت ویژه به کودکان و مردم و اصلاح در هزینه‌ها اهداء این دستگاه، مفید خواهد بود.
 وی در ادامه تعداد ازدواج‌های فامیلی در کشور را حدود20 تا30 درصد عنوان کرد و افزود: در کشور ما حدود20 الی30 درصد ازدواج‌ها فامیلی هستند که در این میان براساس آمارها و تحقیق‌ها حدود 62 درصد از افرادی که دچار ناشنوایی و کم شنوایی می‌شوند بر اثر ازدواج فامیلی است و این موضوع نیازمند آموزش است.
وزیر بهداشت در پایان اظهار امیدواری کرد كه بتوان با استفاده از فناوری‌های نوین، تعداد بیشتری از این دستگاه را در سراسر کشور توزیع کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha