شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 237924

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سرانه ورزش‌های همگانی از سال 92 تاکنون در کشور افزایش یافته گفت: سرانه ورزش مردم از ابتدای دولت یازدهم تاکنون از 12 دقیقه به 16 دقیقه رسیده است.

سرانه ورزش ایران به 16 دقیقه رسید

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سرانه ورزش‌های همگانی از سال 92 تاکنون در کشور افزایش یافته گفت: سرانه ورزش مردم از ابتدای دولت یازدهم تاکنون از 12 دقیقه به 16 دقیقه رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز، عباسعلی اکبری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: منظور از سرانه ورزش های همگانی، مدت زمانی است که مردم در طول سال به این نوع ورزش ها می پردازند.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود 600 خانه ورزش روستایی در مناطق مختلف کشور ساخته شده است، افزود: از این تعداد 500 باب در سال جاری احداث شد.
وی ادامه داد: ایجاد این خانه‌ها تأثیر بسیار زیادی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جوانان در روستاها و کشاندن آنها به انجام فعالیت‌های ورزشی متناسب خواهد داشت.
اکبری ابراز کرد: تا سال 1400 یک هزار و 100 خانه ورزش روستایی در کشور احداث می‌شود.
وی گفت: المپیاد ورزشی همگانی با شعار همه ما برنده‌ایم در کشور در حال برگزاری است که تاکنون در 428 شهرستان و 31 مرکز استان در کشور برگزار شده است.
مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: توسعه ورزش‌های همگانی در قالب المپیادهای ورزشی، جشنواره‌های بومی و محلی و همایش‌های پیاده روی از اولویت‌های دولت دوازدهم برای توسعه ورزش‌های همگانی است.
اکبری ابراز کرد: 326 همایش کوه روی و 428 همایش پیاده روی در دهه فجر امسال در کشور برگزار شد که 20 مورد با هماهنگی صدا و سیما بصورت پخش زنده بوده است.
وی ادامه داد: همچنین 500 همایش ورزشی بومی و محلی امسال در روستاهای و مرکز دهستان‌های مناطق مختلف کشور برگزار شد.
اکبری اظهار داشت: توسعه ورزش همگانی با هدف ارتقای سلامت جامعه از اولویت‌های دولت دوازدهم و وزارت ورزش و جوانان است.
وی با بیان اینکه میزان مشارکت ورزشکاران در ورزش‌های همگانی قبل از دولت یازدهم 16 درصد بود افزود: این رقم از سال 92 تاکنون 21 و نیم درصد رشد یافته است.
وی ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که از سال 92 تاکنون حمایت‌های ویژه‌ای در بخش ورزش همگانی انجام شده و امید است این فعالیت‌ها در سال‌های آتی رشد بیشتری داشته باشد.
اکبری ابراز کرد: نگاه این وزارتخانه بر توجه و توسعه ورزش همگانی معطوف است و به همین دلیل بودجه خوبی برای این بخش در نظر گرفته‌ایم.
سالانه به‌طور متوسط بیش از یک هزار و 800 میلیارد ریال به بخش ورزش‌های همگانی کشور اختصاص می‌یابد.
بر اساس سند توسعه ورزش‌های همگانی تعداد شرکت کنندگان ورزش همگانی در کشور تا سال 1404 به افزون بر 50 درصد خواهد رسید.
6 طرح در زمینه سند تحول و توسعه ورزش‌های همگانی در کشور در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha