قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، خارج کردن نیروهای فوریت های پزشکی از قانون ارتقای بهره وری کارکنان نظام سلامت را غیرقانونی و جفا در حق این افراد عنوان کرد.

حذف پرسنل اورژانس از قانون ارتقای بهره وری غیرقانونی است

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، خارج کردن نیروهای فوریت های پزشکی از قانون ارتقای بهره وری کارکنان نظام سلامت را غیرقانونی و جفا در حق این افراد عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز، محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر، با اشاره به نامه واحد حقوقی وزارت بهداشت در ارتباط با حذف نیروهای فوریت های پزشکی از آیین نامه اجرایی قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت، گفت: طبق ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ارتقای بهره وری کارکنان نظام سلامت، رسته شغلی فوریت های پزشکی نیز شامل این قانون می شوند.

وی با عنوان این مطلب که بنده در تدوین آیین نامه اجرایی این قانون بوده ام، افزود: بر سر تعریف شاغلین بالینی ساعت ها بحث شد و موضوع نیروهای فوریت های پزشکی نیز مطرح گردید.

شریفی مقدم با تاکید بر اینکه کار نیروهای اورژانس به مراتب سخت تر از سایر کارکنان بالینی نظام سلامت است، گفت: شاغلین اورژانس با مخاطرات زیادی در انجام ماموریت های خود مواجه اند که بعضا شاهد جان باختن این عزیزان در حین ماموریت ها بوده ایم.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به نامه واحد حقوقی وزارت بهداشت، افزود: خارج کردن این نیروها از شمولیت قانون ارتقای بهره وری کارکنان نظام سلامت، خلاف آیین نامه و عرف و جفا در حق این عزیزان است.

وی با اشاره به خدمات شبانه روزی نیروهای اورژانس، تاکید کرد: سازمان نظام پرستاری ضمن تقاضای ابطال نامه، بر خود فرض می داند از مراجع ذی ربط، این موضوع را پیگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha