رییس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی گفت:‌تغذیه با شیرمادر علاوه بر اینكه از بروز سوتغذیه در كودكان جلوگیری می كند ، موجب كاهش مرگ و میر شیرخواران در اثر عفونت های حاد تنفسی و بیماریهای گوارشی می شود.

سلامت نیوز : رییس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی گفت:‌تغذیه با شیرمادر علاوه بر اینكه از بروز سوتغذیه در كودكان جلوگیری می كند ، موجب كاهش مرگ و میر شیرخواران در اثر عفونت های حاد تنفسی و بیماریهای گوارشی می شود.
 
حامد بركاتی افزود: برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر از سال 70 به طور مدون در كشور برنامه ریزی و اجرا شده و بررسی های سال 76 نشان داد كه در مناطق روستایی 70 درصد و درمناطق شهری 60 درصد مادران تا یكسالگی به كودكان خود شیر می دهند.
وی تغییر در عملكرد زایشگاهها و بخش زایمان بیمارستانها به بخش دوستدار كودك و برگزاری سالانه روزجهانی شیر مادر را از مهم ترین اقدامات صورت گرفته توسط اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت طی این سالها عنوان كرد.
بركاتی با بیان اینكه نوزادان تا شش ماهگی باید به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه شوند ، گفت: این بدان معنی است كه كودك در فاصله این شش ماه جز شیر مادر به هیچ ماده غذایی دیگر به جز مواد مجاز قطره ها و ویتامین های كه برای كودكان زیر شش ماه تجویر می شود، نیاز ندارد.
وی توصیه كرد: بهتر است كودك تا 2 سالگی از شیر مادر دركنار سایر مواد مغذی استفاده كند زیرا علاوه بر اثبات این مساله به لحاظ علمی دارای پشتوانه های مذهبی بوده و آیات قرآن نیز به این مطلب اشاره كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha