سلامت نیوز :نماینده وزارت كشور آلمان در همایش مبارزه با قاچاق ورود و خروج مواد مخدر از افغانستان كه در تهران برگزار شد، گفت: برلین در راه مبارزه با قاچاق موادمخدر كه از مقصد افغانستان وارد سایر كشورها می شود، از كشورهای عضو اكو حمایت می كند.
 
به گزارش  ایرنا  آندرا كریستال شوماخر كه  در محل دبیرخانه اكو در تهران سخن می گفت، افزود: این كشور از لحاظ فنی و سیاسی حمایت های لازم خود را از كشورهای عضو اكو برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر كه از مقصد افغانستان تراتزیت می شود،‌خواهد كرد.
كشورهای ایران، پاكستان، تركیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، تركمنستان، قرقیزستان، ازبكستان و تاجیكستان عضو اكو هستند.
وی گفت: اجرای طرح مشترك مبارزه با قاچاق مواد مخدر موجب توسعه روابط كشورهای اتحادیه اروپا و عضو اكو می شود.
شوماخر با بیان اینكه مواد مخدر، مشكل كوچكی نیست و به مرز یا كشور خاصی محدود نمی شود، افزود: تولید هرویین و قاچاق مواد مخدر در افغانستان افزایش یافته و به صورت گسترده به كشورهای اروپایی و آسیای میانه وارد می شود كه در آینده تاثیر نامطلوبی را در اقتصاد این كشورها خواهد داشت.
وی ادامه داد: طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر یك حركت حیاتی برای تمامی كشورهای دنیا به شمار می رود و برای اجرای این طرح به حمایت و همكاری كشورها نیاز است.
این مقام مسوول گفت:اجرای موفقیت آمیز این طرح به همكاری های همه جانبه وكنترل مرزی 24 ساعته توسط پلیس اینترپل و تبادل تجربیات پلیس جنایی آلمان بستگی دارد، چرا كه بدون وجود این گروه ها، اجرای این طرح امكان پذیر نیست.
این همایش با حضور سفیر آلمان در تهران، مدیر كل امور اقتصادی چند جانبه وزارت امور خارجه ایران، خانم آندرا كریستال شوماخر از وزارت كشور آلمان، اعضای كشورهای عضو اكو، مدیر كل روابط بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ایران، نماینده اتحادیه اروپا و نماینده مبارزه با مواد مخدر دفتر سازمان ملل متحد در تهران و نماینده اینترپل برگزار شد.
این همایش با حمایت مالی اتحادیه اروپا به نمایندگی آلمان درتهران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha