یك فلوشیپ بیماری‌های شبكیه و زجاجیه چشم گفت: "دیابت " یكی از مهمترین علل نابینایی در كشور است و لیزر در درمان بیماری‌های چشمی كه دیابت منشأ آن است، كاربرد اساسی دارد و از بروز نابینایی در افراد دیابتی جلوگیری می‌كند

سلامت نیوز :یك فلوشیپ بیماری‌های شبكیه و زجاجیه چشم گفت: "دیابت " یكی از مهمترین علل نابینایی در كشور است و لیزر در درمان بیماری‌های چشمی كه دیابت منشأ آن است، كاربرد اساسی دارد و از بروز نابینایی در افراد دیابتی جلوگیری می‌كند.

سیدمرتضی انتظاری در گفت‌وگو با  فارس  در خصوص كاربرد لیزر در درمان بیماری‌های شبكیه چشم، اظهار داشت: لیزر علاوه بر درمان بیماری‌های شبكیه چشم، نقش تشخیصی نیز دارد.

وی گفت: در حال حاضر به وسیله دستگاه‌های جدید، از لایه‌های شبكیه چشم تصویربرداری می‌شود و اگر ضایعه‌ای حتی در حد میكرون باشد، قابل تشخیص خواهد بود و به وسیله لیزر درمان می‌شود.

این استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌‌پزشكی شهید بهشتی، بیماری "دیابت " را یكی از مهمترین علل نابینایی در كشور دانست و افزود: لیزر كاربرد اساسی در درمان بیماری‌های چشم كه دیابت منشأ آن است، دارد و از بروز نابینایی در افراد دیابتی جلوگیری می‌كند البته درمان ورم لكه زرد، خونریزی‌ها و جدا شدگی شبكیه چشم با لیزر نیز مانع از نابینایی می‌شود.

انتظاری ادامه داد: در مواردی كه درجه نزدیك‌بینی افراد بالاست و در خطر سوراخ شدن و جداشدگی شبكیه چشم قرار دارند، كاربرد لیزر مانع از سوراخ شدن شبكیه و نابینایی می‌شود.

این فلوشیپ بیماری‌های شبكیه و زجاجیه چشم، به دیگر كاربرد‌های لیزر در درمان بیماری‌های شبكیه چشم اشاره كرد و گفت: لیزر در درمان انسداد‌های عروقی چشم و تومورهای عروقی شبكیه چشم كاربرد دارد همچنین استفاده از لیزر در درمان گلكوم با زاویه باز مؤثر است و مانع از نابینایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha