خانه پرستار در نامه ای سرگشاده به ریاست مجلس شورای اسلامی، خواستار رسیدگی به مشكلات پرستاران تا روز پرستار (اول خرداد) شد.

محمد شریفی مقدم، دبیركل خانه پرستار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: ماهیت این شغل طوری است كه پرستار مرتبا با بیماران مزمن، نالان و دردمند و در حال احتضار مواجه است و باید گریه و زاری همراهان بیمار فوت شده را تحمل كرده و آنان را دلداری دهد. پرستار در خط اول درمان باید جوابگوی كمبودهای بیمارستانی و ضعف سایر گروه ها بوده كه از كمبود دارو، تجهیزات لباس و ملحفه گرفته تا نبود پزشك و سایر امور مثل دیر آمدن جواب آزمایشات است، اما این در حالی است كه فقط 30 درصد از حداقل استانداردهای نیروی انسانی را پرستاران تشكیل می دهند.
وی از مشكلات پرستاران به شیفت های غیر متعارف پرستاران در مركز درمانی اشاره كرد و گفت: پرستاران در مراكز درمانی بابت 15 شیفت شب و یا 10 شیفت عصر و شب در یك ماه و بدون تعطیلات اعم از جمعه و تعطیلات و عزاداری ها، نزدیك به پنج هزار تومان نوبت كاری در یك ماه می گیرند و آیاد باید تفاوت در پرداخت پرستاران بابت شیفت های غیرمتعادف با سایرین كه نه جمعه ای، نه عصری و نه شبی و نه عیدی و نه تعطیلاتی را بر سر كار می آیند، فقط پنج هزار تومان باشد؟
شریفی مقدم ادامه داد: قطعا هیچ شغلی این همه مشكلات را یك جا ندارد. این معیارها و حساسیت این حرفه و تاثیر مستقیم آن بر سلامت جامعه و جان بیماران باعث شده كه در تمام جهان به این حرفه به صورت ویژه پرداخته شود، اما در كشور ما به صورت ویژه و خاص به این حرفه پرداخته نشده و این باعث شده است كه این حرفه در شرایط بحرانی قرار گیرد.
دبیركل خانه پرستار از ریاست مجلس شورای اسلامی و تمام نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی به مشكلات پرستاری كه شامل كمبود كاركنان پرستاری، اجرای لایحه مدیریت خدمات كشوری، تصویب طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تقلیل ساعات كار پرستاران و سخت و زیان آور شناخته شدن پرستاری در بخش خصوصی تا روز پرستار (اول خرداد) شد و اعلام کرد که در غیر این صورت خانه پرستار اعتراضات خود را نسبت به محقق نشدن مطالبات به صورت گسترده اعلام می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha