به گزارش سلامت نیوز از مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی مشهد ‌ متخصص رادیوتراپی و انکولوژی پرهیز از مصرف زیاد شوری و ترشی، پرهیز از غذاهای دودی شده و نمک سود شده، غذاهای پر چرب و پر پروتئین ،اجتناب از استعمال دخانیات و مواد مخدر و مشروبات الکلی، استفاده از لبنیات، سبزیجات سالم ، میوه ها و حبوبات حاوی ویتامین های A  و C و استفاده از آب آشامیدنی بهداشتی از جمله راهكارها برای پیشگیری از ابتلاء به سرطان معده و دستگاه گوارش برشمرد.
دكتر كاظم انوری افزود: نگهداری مواد غذایی در یخچال، پخت مواد غذایی به صورت  آب پز و كاهش استفاه از غذاهای سرخ کردنی و کبابی، كاهش استفاده از غذاهای آماده و کنسروی که برای ماندگاری آنها از موادی مانند بنزن و نیترات استفاده می شود از دیگر راهكارها در پیشگیری از این بیماری به شمار می رود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد با اشاره به اینكه سرطان معده یكی از سرطانهای شایع در كشور و استان به شمار می رود گفت: این بیماری اگر زود تشخیص داده شود بطور کامل قابل علاج است و در زمانی که دیرتشخیص داده شود ممکن است از معده فراتر رفته و به نقاط دیگر بدن نیز سرایت كند.
وی افزود:‌کاهش وزن غیر قابل توجیه ، بی اشتهایی ، علایم مبهم سوء هاضمه مثل احساس پری سر دل، احساس سیری زودرس، تهوع ، استفراغ از جمله علائم بروز این بیماری به شمار می رود و افراد در صورت مشاهده علائم باید برای راهنمایی به پزشك متخصص مراجعه كنند.
وی  انجام عملهای جراحی در مراحل اولیه تشخیص ، رادیو تراپی و شیمی درمانی در صورت نیاز به صورت تكمیلی را از جمله راههای درمان این بیماری برشمرد و افزود دهه ششم عمر سن شایع این بیماری به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha