دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 238110

بیماری های خودایمنی، دیابت، کمبود ویتامین، استرس و حتی کمبود خواب، از اصلی ترین علل ریزش موها هستند. در سن ۵۰ سالگی، ۸۵ درصد از مردان به طور قابل ملاحظه ای موهای خود را از دست می دهند و زنان نیز از این مشکل معاف نیستند.

بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از ریزش موها

سلامت نیوز: بیماری های خودایمنی، دیابت، کمبود ویتامین، استرس و حتی کمبود خواب، از اصلی ترین علل ریزش موها هستند. در سن ۵۰ سالگی، ۸۵ درصد از مردان به طور قابل ملاحظه ای موهای خود را از دست می دهند و زنان نیز از این مشکل معاف نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت از prevention تحقیقات نشان می دهد که امکان بازگشت موهای ریخته شده از طریق تغییرات در رژیم غذایی میسر است. شما می توانید قبل از شروع درمان  های پزشکی ۷ ماده غذایی موثر در رشد مجدد موها و جلوگیری از ریزش مو را معرفی کنید:

میوه‌های حاوی ویتامین سی: بهتر است میوه ‌هایی را انتخاب کنید که حاوی ویتامین سی باشند چرا که از ریزش موهای شما جلوگیری می کنند. پرتقال، توت فرنگی، کیوی و طالبی جزء این میوه‌ ها هستند. ویتامین سی به عنوان آنتی ‌اکسیدان از پوست و مو محافظت می‌ کند. این ویتامین همچنین برای جذب آهن، ماده‌ دیگری که برای جلوگیری از ریزش موها ضروری است، لازم است.

میگو: میگو و دیگر مواد غذایی حاوی زینک برای جلوگیری از ریزش مو ضروری است. البته جذب زینک بیش از حد نیز موجب ریزش موها می‌شود زیرا میزان تستوسترون تولیدی بدن را افزایش می‌ دهد. میزان زینکی میزان نیاز روزانه به زینک ۱۱ میلی ‌گرم است. اگر به این میزان استفاده شود از ریزش موها جلوگیری می ‌شود.

تخم‌ مرغ: اگر گیاه‌ خوار هستید و به دنبال غذاهایی پروتئین ‌دار برای تقویت موهایتان هستید، تخم‌ مرغ و محصولات لبنی حاوی منابع غذایی کافی برای موهای شما هستند. به دنبال مواد لبنی کم چرب مانند شیر و ماست کم چرب باشید.

ماهی سالمون: شما برای تقویت موهای موجود رشد رشته های جدید نیاز به دریافت پروتئین کافی دارید. پروتئین برای تولید کراتین که جزء کلیدی ساختار مو است، ضروری است. یک انتخاب هوشمندانه می تواند مصرف پروتئین های دریایی مانند ماهی باشد آنهم به لطف وجود اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامینها.

عسل: مصرف عسل چه به صورت خوراکی و چه به عنوان یک درمان موضعی، می تواند نازک شدن موها را بهبود ببخشد. در مطالعات مشخص شده که بیماران مبتلا به درماتیت سبورئیک که پوسته پوسته شدن، خارش و از دست دادن مو را تجربه می کنند، استفاده از مخلوط آب و عس برای ۴ بار در هفته منجر به بهبود ریزش مو خواهد شد.

آجیل و دانه ها: بادام، پسته و دیگر انواع آجیل برای جلوگیری از ریزش موهای شما مفید است. نه تنها حاوی امگا سه هستند بلکه حاوی مقدار زیادی زینک هستند که برای موهای شما مفید است. علاوه بر این، آجیل باعث درخشندگی و ضخامت بیشتر موها می‌شود و سرشار از سلنیوم است. (سلنیوم نوعی ماده معدنی مهم برای سلامت پوست سر است).

اسفناج: مطالعات نشان داده که زنان مبتلا به ریزش مو، دارای سطوح پایین تر آهن و ویتامینDهستند. در این میان غذاهای غنی از آهن و ویتامین ث مانند اسفناج برای پیشگیری از مو بسیار مفید است. اسفناج برای تولید سبوم ضروری است. سبوم یک نوع ماده چرب است که از طریق غده‌های مو ترشح می ‌شود و در واقع نوعی نرم‌ کننده طبیعی موی سر محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha