دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 238115

پزشکان آمریکایی در یک مطالعه جدید به راهکار درمانی و پیشگیرانه برای مقابله با بیماری آرتروز خبر دادند.

کشف پروتئین کلیدی در درمان آرتروز

سلامت نیوز: پزشکان آمریکایی در یک مطالعه جدید به راهکار درمانی و پیشگیرانه برای مقابله با بیماری آرتروز خبر دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشکیِ آمریکا در این بررسی دریافتند پروتئین‌های موسوم به Fox O در حفظ سلامت مفاصل نقش کلیدی دارد. با افزایش سطح این پروتئین‌ها احتمال درمان آرتروز وجود دارد و حتی می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

آرتروز یا اوستئوآرتریت بیماری مفصلی پیش‌رونده است و شایع‌ترین نوع التهاب مفاصل به حساب می‌آید. این بیماری با تحلیل رفتن و فرسوده شدن غضروف‌ها شناخته می‌شود. آرتروز بیشتر بر مفاصل زانو، لگن و دست تاثیر می‌گذارد.

پیش از این در یک مطالعه دیگر این تیم تخصصی مشاهده کرده بودند سطح پروتئین Fox O در غضروف مفصل کاهش پیدا می‌کند. در بررسی جدید محققان به دنبال آن بودند تا در مورد چگونگی تاثیر این پروتئین بر سلامت مفاصل اطلاعات بدست آورند.

آنها با مطالعه روی موش‌هایی که با کمبود پروتئین‌های Fox O در غضروف مفاصل روبرو بودند به این یافته‌ها دست پیدا کردند. متخصصان در مقایسه با موش‌های تحت کنترل دریافتند موش‌های فاقد این پروتئین در سنین پایین دچار فرسودگی مفاصل می‌شوند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، علاوه بر این، موش‌های فاقد پروتئین Fox O بیشتر احتمال دارد در حین تست تردمیل دچار آسیب‌دیدگی غضروفی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha