سلامت نیوز : متخصصان رادیولوژی هشدار دادند تماس با تشعشعات رادیوگرافی خطر ابتلا به امراض قلبی را در بلندمدت تشدید می‌كند.

به گزارش ایسنا، این متخصصان می‌گویند زنانی كه برای درمان سرطان سینه در معرض پرتو درمانی قرار می‌گیرند در سالهای آتی بیشتر با خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماریهای قلبی مواجه می‌شوند.

بررسی‌ها نشان داده است اشعه درمانی در نزدیكی قلب خطر بروز مشكلات قلبی و عروقی را تشدید می‌كند اما نكته مهم در این آزمایشات جدید توجه به زمان بروز بیماریهای قلبی است.

متخصصان تاكید دارند كه در این افراد چند دهه طول می‌كشد تا امراض قلبی ناشی از پرتودرمانی بروز كند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دكتر رونالد ویتلس متخصص قلب در دانشگاه استانفورد در این باره گفت: پرتو درمانی بخش مهمی از روند درمان برای بسیاری از زنان مبتلا به سرطان سینه است اما پزشكان باید به خطرات این روش صادقانه نگاه كنند و در تصمیم گیری برای درمان این خطرات را در نظر بگیرند.

دكتر كیم بویلون متخصص انستیتو گوستاو، زمانی در فرانسه سرپرستی این مطالعات را بر عهده داشته و در بررسی‌های خود روی 4456 زن مبتلا به سرطان سینه كه در این انستیتو بین سالهای 1954 تا 1984 تحت درمان قرار داشته‌اند، مطالعه و آزمایش انجام داده و به نتایج فوق دست یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha