سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور با اعلام پیش بینی آسمانی ابری همراه با بارش های پراکنده به صورت باران در بیشتر مناطق کشور، گفت: به جز مناطق شرقی امروز سه شنبه پدیده خاص جوی در سایر مناطق کشور نداریم.

پیش بینی آسمانی ابری با بارش های پراکنده در بیشتر مناطق کشور

سلامت نیوز: سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور با اعلام پیش بینی آسمانی ابری همراه با بارش های پراکنده به صورت باران در بیشتر مناطق کشور، گفت: به جز مناطق شرقی امروز سه شنبه پدیده خاص جوی در سایر مناطق کشور نداریم.

به گزارش سلامت نیوز، مسعود حقیقت در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در استان های شمالی مانند خراسان های شمالی، رضوی، جنوبی، بخش هایی از گلستان و ارتفاعات سیستان و بلوچستان امروز بارش ها به صورت برف و باران و پراکنده خواهد بود.
وی افزود: صبح امروز در مشهد و گلستان بارش باران داشتیم و در برخی مناطق خراسان رضوی نیز بارش ها به صورت برف بودند.
حقیقت ادامه داد: هوای سرد در چند روز آینده در مناطق شرقی کشور همچنان ماندگار است و برخی مناطق شرقی و جنوب شرق کشور مانند سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به ویژه نواحی جنوبی این استان با وزش باد و گردوخاک روبه رو خواهند بود.

** وضعیت هوای مناطق غربی/دنا؛ امروز صاف و آفتابی
وی درخصوص وضعیت آب و هوایی مناطق غربی کشور به ویژه منطقه دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار کرد: امروز پدیده خاصی در این منطقه نداریم، بارش برف قطع شده و هوا صاف و آفتابی است اما فردا با گذر موجی از منطقه جنوب غربی کشور که بارش باران و در ارتفاعات برف را برای استان خوزستان به همراه خواهد داشت، در کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، کردستان، کرمانشاه و ایلام نیز سبب رشد ابر، وزش باد و بارش پراکنده برف و باران می شود.
حقیقت افزود: دمای یاسوج امروز صفر درجه و بیشینه دمای دیروز آن 11 درجه بود اما فردا در دنا و استان های حواشی دنا بارش برف و باران و در یاسوج بارش برف خواهیم داشت.

** شروع بارش های مجدد از روزهای پایانی هفته جاری
کارشناس هواشناسی کشور درمورد وضعیت آب و هوایی کشور در روزهای پایانی هفته جاری نیز گفت:
روز پنجشنبه گستره بارش هایی که نیمه غربی و دامنه های جنوبی البرز را دربرمی گیرد، نواحی مرکزی مانند تهران و بخش هایی از جنوب و شمال شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده و سبب بارش پراکنده برف و باران در برخی از این مناطق می شود که تا روز جمعه ادامه می یابد.
حقیقت افزود: در روزهای پایانی هفته و اوایل هفته آتی در جنوب کشور بارش باران خواهیم داشت که بخش هایی از استان های خوزستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و قسمت هایی از غرب یزد را دربرخواهد گرفت.

** سردترین و گرمترین مناطق کشور/وضعیت هوای تهران
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور، سردترین مناطق کشور را منطقه چالدران در آذربایجان غربی با منفی 13 درجه زیر صفر، بستان آباد با منفی 10 درجه و سمیرم با منفی 2 درجه اعلام کرد.
حقیقت گفت: گرمترین منطقه کشور راسک در استان سیستان و بلوچستان است که روز گذشته دمای 34 درجه بالای صفر را تجربه کرده است.
وی بیشینیه و کمینه دمای پایتخت کشور را نیز طی دیروز و امروز 14 و چهار درجه بالای صفر اعلام کرد و افزود: آسمان امروز تهران صاف تا کمی ابری است.

** بیشینه و کمینه دمای برخی استان های کشور
سازمان هواشناسی، برای بیشتر استان های کشور به جز استان بجنورد (بارش برف یا باران) وزش باد را پیش بینی و بیشینه و کمینه دمای این استان ها را برحسب درجه سانتی گراد به شرح زیر اعلام کرد:

اراک؛ 10 و 1-
بندرعباس؛ 27 و 16
اردبیل؛ 6 و 4-
بوشهر؛ 22 و 17
ارومیه؛ 8 و 1-
بیرجند؛ 16 و 9
اصفهان؛ 16 و 7
تبریز؛ 4 و 2-
اهواز؛ 22 و 10
ایلام؛ 8 و 1-
جزیره ابوموسی؛ 26 و 21
بجنورد؛ 6 و صفر

** وضعیت هوای امروز برخی مناطق خاورمیانه

بیروت؛ 17 همراه با آسمانی ابری
ابوظبی؛ 24 با آسمانی صاف
قاهره؛ 18 با آسمانی ابری
امان؛ 11 همراه با غبارمحلی
کویت؛ 20 با آسمانی صاف
دوحه؛ 23 همراه با آسمانی صاف
مسقط؛ 26 با آسمانی صاف
ریاض؛ 17 با آسمانی صاف
منامه؛ 21 همراه با آسمانی غبارآلود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha