معاون خدمات سلامت بیمه سلامت استان تهران جزییات پوشش بیمه‌ای اتباع غیرایرانی را اعلام کرد و گفت: اتباع غیر ایرانی می‌توانند برای دریافت خدمات مورد نیاز خود به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه کنند.

جزییات بیمه‌ درمان اتباع مجاز در استان تهران/ اعلام سرانه بیمه درمان اعتیاد

سلامت نیوز:معاون خدمات سلامت بیمه سلامت استان تهران جزییات پوشش بیمه‌ای اتباع غیرایرانی را اعلام کرد و گفت: اتباع غیر ایرانی می‌توانند برای دریافت خدمات مورد نیاز خود به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه کنند.

مریم حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چگونگی ارائه خدمت به اتباع خارجی نیز توضیح داد و گفت: اتباع تحت پوشش بیمه سلامت شامل سه گروه آسیب پذیر، غیر آسیب پذیر و بیماران خاص هستند. طبق تفاهمنامه وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه برخی خدمات به خصوص در زمینه دارو برای بیماران خاص مشمول حذف فرانشیز می‌شود که این خدمت برای اتباع نیز ارائه می‌شود و آنها سرانه نمی‌دهند.

معاون بیمه سلامت استان تهران درباره آمار اتباع تحت پوشش این سازمان نیز گفت: آخرین اطلاعات نشان می‌دهد در حال حاضر ۱۸ هزار و ۹۷ نفر در استان تهران تحت پوشش هستند که ۵۵۶۵ نفر از آنها غیر آسیب پذیر  و ۲۹۳ نفر نیز بیمار خاص هستند. مبلغ سرانه برای یکسال و برای هر نفر ۵۸۶ هزار و ۶۶۶ تومان تعیین شده است. آنها می‌توانند برای دریافت خدمت به مراکز دولتی و دانشگاهی ما مراجعه کنند.  برای جلوگیری از مواجهه با کمبود مراکز دیالیز نیز بیماران دیالیزی می‌توانند به برخی مراکز تحت پوشش دانشگاه‌های دولتی مراجعه کنند.

وی درباره آخرین وضعیت سرانه بیمه درمان اعتیاد توضیح داد و گفت: دستورالعمل قرارداد با مراکز ترک اعتیاد دولتی از اواخر سال ۹۳ صادر شد، اما با استقبال این مراکز روبرو نشد. به دنبال جلسه‌ای که تیر و مرداد امسال در وزارت بهداشت و با دعوت از دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد، تصمیم گرفته شد که تا ۱۰ درصد می‌توان با مراکز خصوصی ترک اعتیاد نیز قرارداد بست؛ چون تعداد مراکز دولتی کم بود و از آن استقبالی نشد. بر این اساس با نامه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مربوطه حتی مراکز خصوصی نیز برای عقد قرارداد در این زمینه دعوت شدند. تا کنون با ۲۴ مرکز خصوصی قرارداد بسته شده و رو به افزایش است.

حسینی افزود: مبلغ تعرفه دولتی MMT با حساب هزینه یک دوره درمانی یک ماهه، ۹۱ هزار و۸۵۰ تومان است که سهم بیمه سلامت ۶۴ هزار و ۲۹۵ تومان تعیین شده است.

وی ادامه داد: اتباع تحت پوشش با مراجعه به مراکز دولتی و دانشگاهی و ارائه نسخه‌ای با مهر این مراکز  می‌توانند به داروخانه‌های بخش خصوصی نیز برای دریافت دارو مراجعه کنند. احراز هویت بیمه شدگان ایرانی با استفاده از لینک سامانه بیمه سلامت به ثبت احوال انجام می‌شود. وزارت کشور نیز لیست اتباعی که می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند را به بیمه سلامت اعلام می‌کند و بعد از آن اسامی آنها وارد سامانه می‌شود؛ به این ترتیب آنها هر زمان که به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند می‌توانند با پرداخت سرانه، دفترچه بیمه سلامت خود را دریافت ‌کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha