سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 23816
سلامت نیوز : با وجودی كه متخصصان تغذیه همواره تاكید دارند كه مهمترین وعده غذایی در شبانه روز صبحانه است اما نتیجه یك مطالعه جدید نشان داده است كه خوردن صبحانه مفصل می‌تواند حتی انسان را چاق‌تر كند.

به گزارش ایسنا، در حالی كه یك باور قدیمی به ما دیكته می‌كند كه خوردن صبحانه كامل باعث می‌شود كمتر به میان وعده‌های پركالری پناه ببریم و در وعده‌های ناهار و شام هم كمتر بخوریم اما یك مطالعه جدید به طور كلی تصویری متفاوت درباره این نوع رژیم غذایی ارائه كرده است.


این بررسی جدید تایید می‌كند كسانی كه صبحانه كامل و زیاد می‌خورند در اغلب موارد كالری بیشتری دریافت می‌كنند و چاق‌تر می‌شوند. بعلاوه این افراد برای پرخوری كردن در وعده‌های دیگر غذایی نیز تمایل بیشتری دارند.

به گزارش روزنامه ساندی تایمز، دكتر وولكر شوزدزیارا متخصص تغذیه در مركز طب تغذیه الس - كرونر - فرسینوس و دستیارانش مطالعات خود را روی 280 بیمار مبتلا به چاقی و 100 نفر با وزن طبیعی كه شكایت از مشكلات وزنی داشتند، انجام دادند.

این كارشناسان متوجه شدند كسانی كه صبحانه می‌خورند بدون در نظر گرفتن وعده صبحانه در سایر وعده‌ها نیز به اندازه‌ای كه میل دارند، می‌خورند و صبحانه تاثیری در كم خوری ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha