رئیس انجمن سکته مغزی ایران گفت: در رشته سکته مغزی حدود ۱۵ نفر متخصص در کل کشور داریم که متاسفانه همان ۱۵ نفر هم در درمان مرحله حاد درگیر نمی شوند.

متخصصان مغز و اعصاب وارد مرحله درمان حاد بیماران نمی شوند

سلامت نیوز:رئیس انجمن سکته مغزی ایران گفت: در رشته سکته مغزی حدود ۱۵ نفر متخصص در کل کشور داریم که متاسفانه همان ۱۵ نفر هم در درمان مرحله حاد درگیر نمی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر ، دکتر بابک زمانی در حاشیه  دهمین کنگره استروک ایران اظهار داشت: علت قطع ارتباط این است که بسیاری از همکاران، دانشجویان و رزیدنت های ما وقتی به خارج از کشور می روند، به سطحی از کار می رسند که دیگر استفاده از آن سطح از پیشرفت با توجه به امکانات موجود در داخل امکان پذیر نیست. در نتیجه آنها یا باید پسرفت داشته باشند و در زمینه پایین تری کار کنند و یا اینکه باید برای کار کردن در آن سطحی که آموزش دیده اند، در خارج از کشور باشند.

وی اضافه کرد: این مساله معضلی است که راه حل کوتاه مدت ندارد ولی ما هرساله سعی می کنیم تا آنجایی که ممکن است از بهترین متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور برای حضور در این کنگره دعوت کنیم تا بتوانیم از دانش آنها بهره مند شویم. 

زمانی گفت: ما ده ها متخصص استاد ایرانی در کشورهای مختلف دنیا داریم که بسیاری از اینها به دلیل نبود همین امکانات در سال های اخیر به خارج از کشور مهاجرت کرده اند. بنابراین امیدواریم بتوانیم ارتباطات بین المللی خود را به اندازه ای گسترش دهیم که امکانات داخلی به حدی برسد تا حداقل بخشی از این افراد به کشور بازگردند. 

رئیس دهمین کنگره استروک ایران اظهار داشت: تعداد متخصصان مغز و اعصاب کشور حدود ۱۰۰۰ نفر هستند که حدود ۴۰۰ نفر آنها کاملا فعال و درحال کار هستند.

زمانی گفت: در رشته سکته مغزی نیز حدود ۱۵ نفر متخصص در کل کشور داریم که متاسفانه همان ۱۵ نفر هم در درمان مرحله حاد درگیر نمی شوند و بقیه متخصصان مغزواعصاب هم وارد این مرحله از درمان نمی شوند و بیشتر به درمان های سرپایی بعد از مرحله حاد می پردازند زیرا مراکزی که دارای امکانات درمان مرحله حاد سکته مغزی باشند، وجود ندارند.

زمانی با بیان این که متخصصان مغزواعصاب زیادی داریم که علاقمند به ادامه تحصیل در رشته سکته مغزی هستند، افزود: برای جذب در این رشته باید امکانات لازم برای درمان مناسب در کشور فراهم شود اما اگر همین امکانات باشد و درمان سکته مغزی با شیوه مدرن در داخل کشور راه اندازی نشود، جذب دانشجو در این رشته، ادامه همان روشی خواهد بود که در دورترین شهرها دانشکده پزشکی بدون استاد و بدون امکانات تاسیس کردند.

رئیس دهمین کنگره استروک ایران با اشاره به برگزاری این کنگره گفت: ما هرساله تلاش می کنیم ضمن گردهم آوری متخصصان مختلف در بخش اورژانس، پرستاری و طب فیزیکی در این کنگره، به این جنبه هم توجه داشته باشیم که از متخصصانی که نوک پیکان پیشرفت سکته مغزی در دنیا هستند، برای شرکت در این کنگره دعوت کنیم تا بتوانیم از دانش آنها بهره ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha