پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 238261

برای داشتن ناخن‌هایی مقاوم و زیبا می‌توان از راهکار‌های خانگی و در دسترس بسیاری استفاده کرد.

راهکار‌های خانگی برای داشتن ناخن‌هایی مقاوم

سلامت نیوز:برای داشتن ناخن‌هایی مقاوم و زیبا می‌توان از راهکار‌های خانگی و در دسترس بسیاری استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد.

داشتن ناخن‌هایی محکم و زیبا برای هر خانمی مهم است و آن‌ها همواره به دنبال راهی هستند تا ناخن‌های خود را مقاوم کنند در اینجا به معرفی راهکار‌های مناسب جهت تقویت و مقاوم سازی ناخن‌ها می‌پردازیم.


تاثیر مواد غذایی در داشتن ناخن‌هایی زیبا

ویتامین‌های موجود در بدن سبب رسد و محکم شدن ناخن‌ها می‌شود برای داشتن ناخن‌هایی زیبا و بلند مصرف پروتئین را در برنامه غذایی خود قرار دهید و به طور مرتب میوه و سبزی‌های تازه را میل کنید.


از دستکش استفاده کنید

تماس دست با مواد شوینده و شیمیایی یکی از عواملی است که سبب ازبین رفتن ناخن‌ها می‌شود هنگام کار با مواد شوینده و شیمیایی حتما از دستکش استفاده کنید.

تاثیر سیر در رشد ناخن‌ها

سیر تاثیر بسزایی در رشد و مقاوم سازی ناخن دارد، یک حبه زیر را خرد کنید و ناخن هایتان را به مدت پنج دقیقه با آن ماساژ دهید.

روغن زیتون شکنندگی ناخن‌ها را از بین می‌برد

روغن زیتون سبب رفع خشکی و شکنندگی ناخن‌ها می‌شود و همچنین به دلیل داشتن خواص متعدد به درخشندگی هرچه بیشتر ناخن‌های دست هم کمک می‌کند، ماساژ دادن دست و ناخن‌ها با روغن زیتون سبب رشد و مرطوب شدن آن‌ها می‌شود.

لاک را بر روی ناخن دستتان نگه ندارید

استفاده مکرر از لاک سبب نرسیدن اکسیژن به ناخن‌ها و از بین رفتن سلول‌های آن می‌شود و همین موضوع در شکنندگی ناخن‌های دست تاثیر بسزایی دارد، پس برای داشتن ناخن‌هایی مقاوم اجازه ندهید که لاک مدت زمان زیادی بر روی ناخن هایتان بماند.
محلول خانگی بسازید

برای تقویت ناخن هایتان می‌توانید محلول خانگی درست کنید، برای انجام این‌کار دو قاشق چای خوری نمک، یک قاشق چایخوری روغن مغز گندم و دو قاشق چایخوری روغن کرچک را با یکدیگر مخلوط کنید و به کمک یک پنبه این محلول را بر روی ناخن خود بمالید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بر روی ناخن‌ها بماند و سپس به کمک پنبه‌ای دیگر آن را پاک کنید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha