چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 23838

متخصصان علوم پزشكی در انگلیس ادعا كرده‌اند كه با تحریك بخش خاصی از مغز می‌توان به پایین آوردن فشار خون كمك كرد.

سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشكی در انگلیس ادعا كرده‌اند كه با تحریك بخش خاصی از مغز می‌توان به پایین آوردن فشار خون كمك كرد.

این متخصصان موفق شدند با تحریك نواحی عمیق مغزی به پیشرفتی چشمگیر برای درمان فشارخون بالا دست پیدا كنند. این كشف بسیار حائز اهمیت است چون پزشكان همواره برای كنترل این عارضه به چالش می‌افتند و پایین آوردن فشار خون معمولا كار بسیار دشواری است.

به گزارش روزنامه تلگراف، پزشكان انگلیسی موفق شدند با این تكنیك جدید یك مرد 55 ساله‌ای را كه به سكته مغزی بر اثر گرفتگی عروق مغز مبتلا شده بود، درمان كنند.

پزشكان متوجه شدند كه فشارخون این مرد بسیار در نوسان است و بیمار به سندرم درد مركزی مبتلا است. این پزشكان از تكنیك تحریك نواحی عمیق مغزی استفاده كردند تا این سندرم را درمان كنند اما با تعجب متوجه شدند كه به كمك این تكنیك فشارخون او نیز كاهش پیدا كرد.

به گزارش ایسنا، فشار خون بالا عبارت‌ از افزایش‌ فشار وارده‌ از جریان‌ خون به‌ دیواره‌ رگ‌های‌ خونی‌ است. فشار خون‌ بالا گاهی‌ قاتل خاموش نامیده‌ می‌شود زیرا تا مراحل‌ انتهایی‌ و پیشرفته بیماری معمولا هیچ‌ علامتی‌ ندارد.

فشار خون‌ به طور طبیعی‌ در اثر استرس و فعالیت بدنی زیاد، بالا می‌رود اما فردی‌ که‌ دچار بیماری‌ فشار خون‌ بالا است‌، هنگام‌ استراحت‌ نیز فشار خونش‌ بالاتر از حد طبیعی‌ می‌شود. رژیم‌های نادرست غذایی، مصرف زیاد غذاهای چرب و پرنمک، بی‌تحرکی و زندگی ماشینی از جمله عوامل مستعد کننده برای ابتلا به بیماری پرفشاری خون هستند.

شرح این مطالعه در مجله نورولوژی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha