یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
کد خبر: 238410

پزشکان می‌گویند آن دسته از بیماران مبتلا به دیابت نوع دو که جوان‌تر هستند بیشتر با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مواجه‌اند.

بیماری قلبی در کمین جوانان مبتلا به دیابت نوع ۲

سلامت نیوز:پزشکان می‌گویند آن دسته از بیماران مبتلا به دیابت نوع دو که جوان‌تر هستند بیشتر با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مواجه‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پیش از این دیابت نوع دو به عنوان بیماری در نظر گرفته می‌شد که بیشتر افراد مسن به آن مبتلا می‌شوند اما در دهه‌های اخیر موارد ابتلا به بیماری دیابت در میان جوانان، نوجوانان و حتی کودکان افزایش فزاینده‌ای پیدا کرده است.

در این بررسی متخصصان استرالیایی به رابطه بین ابتلای زودهنگام به دیابت و مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و سکته مغزی پی برده‌اند.

این تحقیق بر اساس اطلاعات بیش از ۷۴۰ هزار فرد مبتلا به دیابت نوع دو انجام شده است. متخصصان با مطالعه اطلاعات موجود به این نتیجه رسیدند به طور مثال در دو بیمار هم سن و سال بیماری که ۱۰ سال زودتر به دیابت نوع دو مبتلا شده ۶۰ درصد بیشتر احتمال دارد بر اثر بیماری قلبی – عروقی فوت کند.

به گفته متخصصان استرالیایی ابتلا به دیابت نوع دو در سن پایین با افزایش مرگ و میر بر اثر تمامی عوامل که در اصل از بیماری قلبی – عروقی ناشی می‌شود مرتبط است.

به گزارش مدیکال دیلی، بر همین اساس متخصصان استرالیایی خواستار آن شدند تا مراقبت‌های پزشکی از بیماران جوان مبتلا به دیابت نوع دو افزایش یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha