چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 23842

گرسنگی بیش از حد نه تنها افراد را لاغر نمی‌كند، بلكه اثر معكوس هم دارد و موجب چاقی می‌شود.

سلامت نیوز : كارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: گرسنگی بیش از حد نه تنها افراد را لاغر نمی‌كند، بلكه اثر معكوس هم دارد و موجب چاقی می‌شود.

فروزان صالحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: بچه‌ها باید از تمام مواد غذایی به میزان مناسب و متعادل در وعده‌های غذایی خودشان استفاده كنند.

وی گفت: بهتر است كودكان از میان وعده‌های سالم و با ارزش غذایی مانند میوه، سبزی، شیر، لقمه نان و پنیر را در مدرسه استفاده كنند و از مصرف شیرینی و شكلات بیش از حد، چیپس و میان وعده‌های چرب خودداری كنند.

كارشناس اداره بهیود تغذیه وزارت بهداشت افزود: گرسنگی بیش از حد نه تنها افراد را لاغر نمی‌كند، بلكه اثر معكوس هم دارد و موجب چاقی هم می‌شود.

صالحی گفت: خداوند بدن انسان را طوری آفریده است كه وقتی خیلی گرسنه بماند، اگر مقدار كمی غذا در اختیارش قرار گیرد همان مقدار كم را به صورت چربی درمی‌آورد و ذخیره می‌كند تا اگر در آینده گرسنه شد، بتواند تا مدتی از این ذخایر استفاده كند.

وی اضافه كرد: پس اگر بدن را گرسنه نگه داریم برای حفظ خودش چربی تولید و ذخیره می‌كند كه منجر به چاقی می‌شود. در ضمن گرسنگی موجب می‌شود تا قدرت یادگیری افراد نیز كاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha