متخصصان ایرانی با درخواست سازمان جهانی بهداشت و به منظور بررسی مراقبت‌ها و پیشگیری از بیماری‌های واگیر به افغانستان اعزام شدند.

متخصصان ایرانی برای پیشگیری از تب کریمه به افغانستان اعزام شدند

سلامت نیوز:متخصصان ایرانی با درخواست سازمان جهانی بهداشت و به منظور بررسی مراقبت‌ها و پیشگیری از بیماری‌های واگیر به افغانستان اعزام شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، با درخواست دفتر سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی (EMRO)، تیمی از متخصصین ایرانی جهت بررسی ظرفیت نظام مراقبت تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و اقدامات پیشگیرانه در زمینه تب دانگ به کشور افغانستان اعزام شدند.

 این ماموریت یک هفته‌ای، به منظور بررسی ظرفیت‌های کشور افغانستان برای ارتقای نظام مراقبت تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و نیز کمک به این کشور برای انجام اقدامات پیشگیرانه برای تب دنگ انجام شده است.

براساس این گزارش، تیم چهار نفره اعزامی از ایران، ضمن برگزاری جلسات با مسئولان بهداشتی، رئیس سازمان دامپزشکی و رئیس آزمایشگاه های تشخیصی افغانستان، بازدیدی از بیمارستان های مختلف، آزمایشگاه ها و اداره مراقبت بیماری های واگیر این کشور داشتند.

همچنین براساس این بازدیدها، بررسی مستندات موجود و جلسه با مدیران بهداشتی کابل و هرات، نقاط ضعف و قوت کشور افغانستان در مورد تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب دنگ را مورد ارزیابی قرار دادند و پیشنهادات لازم برای ارتقای نظام مراقبت این کشور را ارائه دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha