چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 23845
سلامت نیوز : بر اساس آخرین نتایج تحقیقات دانشمندان بریتانیایی، سبزیجات علاوه بر پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های بدخیم، رنگ پوست را روشن كرده و در بهبود بسیاری از عوارض جلدی سهم بسزایی ایفا می‌كنند.

 تلویزیون العربیه در گزارش سلامتی خود با بیان اینكه نتایج تحقیقات دانشمندان انگلیسی از تاثیر مثبت سبزیجات بویژه سبزیجات با رنگ سبز بر روی پوست و سلامتی آن حكایت دارند، افزود: بر اساس آخرین نتایج تحقیقات دانشمندان بریتانیا سبزیجات تاثیر بسیار بالایی در پیشگیری و درمان بیماری‌های بدخیم نقش دارند.

بنا براین گزارش، سبزیجات علاوه بر اثرات مستقیم بر زیبایی پوست، رنگ پوست را روشن جلوه داده و در بهبود بسیاری از عوارض جلدی سهم بسزایی ایفا می‌كنند.

این گزارش حاكی است كه محققان مذكور توصیه كرده‌اند كه افراد برای زیباتر شدن به جای پناه آوردن به داروهای شیمیایی، سبزیجات بخورند.

اولین نكته در مورد سبزیجات، میزان كالری پایین آنها است. بنابراین به افرادی كه رژیم‌های لاغری می‌گیرند مصرف سبزیجات توصیه می‌شود.

از سوی دیگر چربی سبزیجات نیز بسیار پایین و فاقد كلسترول است، از این رو می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی در افراد جلوگیری كند.

سبزیجات دارای سدیم پایینی هم هستند. سدیم بیش از حد، باعث بروز فشار خون در افراد می‌شود. علاوه‌بر آن سبزیجات منبع غنی ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشند و از بروز انواع سرطان‌ها جلوگیری كنند.

مواد فیبردار نیز به وفور در سبزی‌ها یافت می‌شود به همین دلیل مصرف سبزیجات ریسك ابتلا به سرطان روده را نیز كاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha