نتایج یک مطالعه بالینی نشان می دهد که گرم کردن توتون به جای سوزاندان آن به اندازه قابل توجهی فرد را کمتر در معرض مواد سمی ناشی از دود سیگار قرار می دهد.

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه بالینی نشان می دهد که گرم کردن توتون به جای سوزاندان آن به اندازه قابل توجهی فرد را کمتر در معرض مواد سمی ناشی از دود سیگار قرار می دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، پایگاه اینترنتی یورک الرت تنها روش پیشگیری از خطرات جدی ناشی از سیگار کشیدن بر سلامتی، ترک سیگار است اما برخی سیگاری ها قادر به ترک سیگار نیستند و درصد جایگزینی آن با سیگار الکترونیکی و یا سایر ابزارهای نیکوتینی هستند که خطر کمتری داشته باشند.


در این راستا ابزاری برای گرم کردن توتون به نام گلو (glo) می تواند جایگزین مناسبی باشد و مصرف آن در بلند مدت خطرات بسیار کمتری از کشیدن سیگار دارد.


گلو به جای سوزاندن توتون، آن را گرم می کند؛ به این معنی که این وسیله دودی تولید نمی شود و در نتیجه برخی مواد سمی مرتبط با سوختن توتون به اندازه قابل توجهی کاهش می یابد.


مطالعات قبلی نشان داده اند که سطوح مواد سمی در بخار توتون گرم شده ناشی از گلو حدود 90 تا 95 درصد کمتر از دود سیگار است.


محققان شرکت توتون BAT در لندن در یک مطالعه بالینی در ژاپن 180 نفر را در زمینه مصرف گلو مورد بررسی قرار دادند، تمامی این افراد دست کم سه سال قبل از این مطالعه سیگاری بودند.


این مطالعه نشان داد، زمانیکه سیگاری ها بطور کامل از کشیدن سیگار به استفاده از گلو روی می آورند به اندازه قابل توجهی کمتر در معرض مواد سمی ناشی از سوختن توتون قرار می گرفتند و در برخی موارد سطوح این مواد سمی با سطوح مواد سمی در بدن سیگاری هایی که کاملا سیگار را ترک کرده اند، برابر بود.


همچنین این مطالعه نشان داد که بخار گلو سطوح مواد سمی کمتری از دود سیگار دارد بنابراین این وسیله کاربران را در معرض مواد سمی به مراتب کمتری قرار می دهد.


نتایج این مطالعه که امروز در کنفرانس سالانه انجمن تحقیقات نیکوتین و توتون و تنباکو در بالتیمور آمریکا ارائه شد، کاهش قابل ملاحظه ای را تجمع برخی مواد شیمیایی در ادرار سیگاری هایی که به استفاده از گلو روی آورده بودند، نشان داد؛ بطوریکه سطوح این مواد در برخی موارد به اندازه سطوح این مواد در ادرار سیگاری هایی بود که سیگار را کاملا ترک کرده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha