چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 23851

هترین نوع تجهیزات برای پخت وپز غذا ظروف استیل است و این جنس براساس استانداردهای جهانی در اولویت اول سلامت قرار دارد.

سلامت نیوز :بهترین نوع تجهیزات برای پخت وپز غذا ظروف استیل است و این جنس براساس استانداردهای جهانی در اولویت اول سلامت  قرار دارد.

معاون مركز سلامت ومحیط كار وزارت بهداشت گفت: انتخاب ظرف مناسب برای پخت غذا نقش مهمی در میزان سلامت مواد غذایی دارد چراكه وقتی مواد یك غذا كنار هم به نقطه جوش می رسند، می توانند مواد ظروف را به خود جذب كرده اگر از استاندارد كافی برخوردار نباشد برای سلامتی انسان مضراتی را به دنبال خواهد داشت.

مهندس محمد رضا غلامی درباره بهترین نوع ظرف برای پخت وپز گفت: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) بهترین تجهیزات برای پخت وپز ظروف استیل است و این جنس براساس استانداردهای جهانی در اولویت اول قرار دارد.

وی افزود: ظروف آلومینیومی در پخت وپز تركیبات اش جدا شده و وارد غذا می شود همچنین از مضرات این ظروف این است كه در صورت مصرف طولانی مدت می تواند باعث ایجاد آلزایمر در افراد شود بنابراین استفاده از ظروف آلومینیومی یكی از موارد انتقال آلزایمر است.

معاون مركز سلامت ومحیط كار وزارت بهداشت درباره خصوصیت ظروف تفلون در پخت وپز ابراز داشت: ظروف تفلونی تا زمانی كه خراشی برنداشته اند مشكلی برای سلامت غذا ایجاد نمی كند ولی اگر خراشی پیدا كند هنگام پخت وپز غذا اجزایش جدا شده و مواد آلومینیومی وارد مواد غذایی می شود.

غلامی اضافه كرد: روكش تفلون مانع ورود پایه آلومینیومی به غذا می شود و تعمیر و روكش مجدد نمی تواند در بهبود خراش ها نقشی داشته باشد و همچنان برای پخت غذا مناسب نیستند چراكه  تركیبات ومواد تشكیل دهنده این ظروف با بدن انسان سازگاری نداشته و در استفاده طولانی مدت خطرات جبران ناپذیری را بر بدن انسان باقی می گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha