سلامت نیوز :دانشگاه‌های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، از میان افراد واجد شرایط، از طریق آزمون عمومی، تخصصی، مصاحبه و گزینش به صورت پیمانی، پرستار و بهورز استخدام می‌كنند.
دكتر حسن مباركی، مدیركل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ، با اشاره به انتشار آگهی های استخدام از 5 تا 10 بمهن ماه در جراید کثیرالانتشار توسط دانشگاه های علوم پزشکی کشور، درباره مهمترین شرایط عمومی استخدام پرستاران گفت: داوطلبان استخدام نباید مستخدم رسمی، ثابت و پیمانی سایر دستگاه‌های دولتی و یا بازخرید خدمت باشند. همچنین نداشتن منع استخدام در دستگاه‌های دولتی به موجب آرای مراجع قانونی از دیگر شرایط استخدام است.
وی افزود: پرستاران برای استخدام باید حداقل 20 سال سن و حداكثر 35 سال برای دارندگان مدارك تحصیلی كاردانی و كارشناسی و برای دارندگان مدارك تحصیلی كارشناسی ارشد و دكترای حرفه‌ای، 40 سال و برای دكتری تخصصی حداكثر 45 سال تمام داشته باشند.
وی با اشاره به این كه ارائه تاییدیه‌های معتبر می‌تواند به حداكثر سن داوطلبان مقرر اضافه كند، گفت: پرستارانی كه در جبهه‌های  نبرد حق علیه باطل (از تاریخ 31/6/59 تا 29/5/67) به طور داوطلبانه خدمت كرده‌اند به میزان مدت حضور در جبهه به حداكثر سن استخدام آنها اضافه می‌شود.
مدیركل منابع انسانی و پشتیبانی ادامه داد: داوطلبانی كه به صورت قراردادی تمام وقت در واحدهای تابعه دانشگاه از تاریخ 1/7/85 به خدمت اشتغال داشته‌اند، به میزان مدت خدمت اشتغال آنها به حداكثر سن استخدام آنها افزوده می‌شود.
به گفته وی به میزان 5 سال به سن استخدام افراد خانواده معظم شهدا، آزادگان، مفقودالاثرها و جانبازان از كارافتاده كلی اضافه می‌شود. همچنین آزادگان از شرط حداكثر سن معاف هستند.
دكتر مباركی درباره نحوه ثبت نام و مدارك مورد نیاز استخدام پرستاران اظهار داشت: ثبت نام به یكی از دو صورت الكترونیكی از طریق سایت اینترنتی دانشگاه یا غیرالكترونیكی انجام می‌شود. داوطلبان قبول شده در مرحله اول امتحان استخدامی موظف هستند مدارك خود را ظرف مدت 5 روز كاری پس از اعلام نتایج از سوی دانشگاه ارائه و رسید دریافت كنند.
 
جزئیات استخدام پیمانی بهورزان
 
مشاور معاونت توسعه مدیریت و منابع درباره مهمترین جزئیات آگهی استخدام پیمانی بهورزان گفت: داوطلبان بهورز نباید مستخدم رسمی، ثابت و پیمانی سایر دستگاه‌های دولتی و یا بازخرید خدمت باشند. همچنین نداشتن سابقه اخراج از مراكز آموزش بهورزی و منع استخدام در دستگاه‌های دولتی به موجب آرای مراجع قانونی از دیگر شرایط استخدام است.
دكتر مباركی تصریح كرد: بهورزان برای استخدام باید حداقل 18 سال تمام و حداكثر برای دارندگان مدرك كاردانی 26 سال و همچنین دارندگان مدارك دیپلم باید 24 سال داشته باشند. در موارد استثناء حداقل سن دارندگان مدرك تحصیلی دیپلم را می‌توان 16 سال در نظر گرفت.
وی با بیان این كه ارائه تائیدیه‌های معتبر می‌تواند به حداكثر سن مقرر اضافه كند و نباید سن داوطلب بیشتر از 29 سال باشد گفت: افراد خانواده معظم شهدا، آزادگان، مفقودالاثرها و جانبازان از كار افتاده به میزان 5 سال، داوطلبان خدمت نیروی انسانی به میزان خدمتشان به میزان سن استخدام آنها افزوده می‌شود.
دكتر مباركی درباره نحوه ثبت نام بهورزان خاطرنشان كرد: ثبت نام از متقاضیان به صورت غیرالكترونیكی انجام شده و دانشگاه‌ها موظف هستند آگهی استخدام را از تاریخ 5 تا 10 بهمن ماه در روزنامه‌های كثیرالانتشار (محلی) منتشر و اطلاع‌رسانی از طریق مركز بهداشت شهرستان، شورای اسلامی، مراكز بهداشتی درمانی و همچنین اطلاع‌رسانی در صدای جمهوری اسلامی منعكس كنند.
گفتنی است سایر جزییات آگهی استخدامی پرستاران و بهورزان اعم از تاریخ تحویل مدارك به دانشگاه‌های علوم پزشكی و سایر موارد، در آگهی‌های منتشره از سوی دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.
شایان ذكر است آزمون استخدامی پرستاران در تاریخ 6 اسفند ماه سال جاری در سراسر كشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha