دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
کد خبر: 238538

مطالعات نشان می‌دهد رژیم غذایی DASH که سال‌ها به عنوان بهترین رژیم برای مبارزه با انواع سرطان، سکته مغزی، بیماری های قلبی، نارسایی قلبی، سنگ کلیه، دیابت و کاهش وزن انتخاب می‌شود، در پیشگیری از بروز افسردگی نیز بسیار موثر است.

بهترین رژیم غذایی ضد افسردگی

سلامت نیوز: مطالعات نشان می‌دهد رژیم غذایی DASH که سال‌ها به عنوان بهترین رژیم برای مبارزه با انواع سرطان، سکته مغزی، بیماری های قلبی، نارسایی قلبی، سنگ کلیه، دیابت و کاهش وزن انتخاب می‌شود، در پیشگیری از بروز افسردگی نیز بسیار موثر است.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،  پایگاه خبری مدیکال ساینس، محققان مرکز پزشکی راش در شیکاگو با بررسی حدود 964 شرکت‌کننده با میانگین سنی 81 سال دریافتند رژیم غذایی DASH علاوه بر کاهش احتمال سکته و بیماری های قلبی، در حالات روحی نیز بسیار موثر است و نقش بسزایی در کاهش احتمال ابتلا به افسردگی دارد.


رژیم غذایی DASH یک رویکرد مادام العمر برای مصرف غذای سالم است که تمرکز عمده آن روی پیشگیری و درمان فشار خون بالاست. این برنامه غذایی افراد را به کاهش مصرف سدیم تشویق می کند و در آن مواد غذایی حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیم گنجانده شده است. رژیم غذایی DASH، احتمال بروز انواع سرطان، سکته مغزی، بیماری های قلبی، نارسایی قلبی، سنگ کلیه و دیابت را کاهش می دهد و یک راه موثر برای کاهش وزن است.


این رژیم غذایی برای چند سال پیاپی از طرف پایگاه خبری U.S. News به عنوان بهترین رژیم غذایی این پایگاه انتخاب می‌شود.


یکی از مهمترین مزیت های این روش، انعطاف پذیری آن است و اینکه از هیچ دستور پیچیده ای تبعیت نمی کند. توصیه محققان در رژیم غذایی DASH، مصرف مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار، محصولات لبنی کم چرب و حبوبات است و مصرف نوشیدنی های شیرین و چربی های اشباع شده را ممنوع می کند.


نتایج این مطالعه در هفتادمین نشست سالانه آکادمی اعصاب آمریکا در لس آنجلس ارایه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha