دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 238556

ر همان زمان «یوهان اشنایدر امان» با هیأت بزرگ سیاسی و اقتصادی و بالاترین رده مدیریتی سازمان گردشگری سوئیس به ایران آمد. در بین توافق‌های انجام شده بین روحانی و اشنایدر نقشه راه گردشگری هم امضا شد.

سلامت نیوز:نماینده گردشگری سوئیس در طول دوسال گذشته 13 بار به ایران آمده تا بتواند تعداد گردشگران ایرانی در این کشور اروپایی را به کمتر از یک درصد از 20 میلیون گردشگری که سالانه وارد سوئیس می شوند.


به گزارش سلامت نیوز، ایران نوشت: شمارگردشگران ایرانی در سوئیس بعد از برگزاری جلسات 1+5 بالا رفت. «فدریکو سوماروگا»، رئیس دفتر بازارهای نوظهور منطقه در سازمان گردشگری سوئیس هم به «ایران» می‌گوید فرجام برجام این پیام را به سوئیس رساند که باید با عینک جدیدی ایران را نگاه کرد. همین نگاه ایران را دو سال پیش در بازارهای نوظهور سوئیس قرار داد. از آن زمان تا به امروز سوماروگا 13 بار به ایران آمده است تا تعداد گردشگران ایرانی ورودی به این کشور به کمتر از یک درصد از 20 میلیون گردشگری برسد که هرساله به سوئیس می‌روند. او پیش از آنکه به گفت‌و‌گو با خبرنگار ما بنشیند جلسه‌ای با «محب خدایی» معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار کرد تا دو کشور درباره تبادلات گردشگری به تبادل نظر بنشینند. هم در آن جلسه و هم در گفت‌و‌گوی خود با «ایران» از آمادگی کامل سوئیس برای اشتراک تجربیات خود در حوزه گردشگری با ایران خبر داد.


در همان زمان «یوهان اشنایدر امان» با هیأت بزرگ سیاسی و اقتصادی و بالاترین رده مدیریتی سازمان گردشگری سوئیس به ایران آمد. در بین توافق‌های انجام شده بین روحانی و اشنایدر نقشه راه گردشگری هم امضا شد. این دیدار به امضای توافق‌هایی منجر شد. نماینده گردشگری سوئیس در ایران گردشگری سوئیس را جزو چهار صنعت برتر و اقتصادی این کشور که می‌تواند به ارتقای مؤلفه‌های گردشگری در ایران منجر شودبه شمار می آورد.
سوماروگا اعتقاد دارد که همه دوست دارند اصفهان و شیراز را ببینند. در سفرهای متعدد خود به ایران مشهد را هم دیده است. او می‌گوید: «تحت تأثیر حرم امام رضا در مشهد قرارگرفته است.» البته سوئیس شهرها را براساس وجود ایرلاین‌هایی که به شهرهای مختلف این کشور اروپایی پرواز دارند انتخاب کرده است. در این میان بیشترین پروازها را ترکیه ازایران به سوئیس دارد. با وجود این سوماروگا در پاسخ به سؤال روزنامه ایران درباره سرانجام گفت‌و‌گو‌های دو کشور برای برقراری پروازها می‌گوید:«پاسخ این سؤال در حیطه سازمان‌های هواپیمایی دو کشور است اما سازمان گردشگری سوئیس استقبال می‌کند بتواند با ایرلاین‌های مختلف ایرانی کار کند.» او می‌داند تبریز در سال 2018 به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده. یزد چشم او را گرفته. قصد دارد که کرمان و کیش را ببیند.


تعداد گردشگران ایرانی در سوئیس 4 هزار نفر هم نمی‌شود. عددی که در میان 20 میلیون گردشگر این کشور عدد تأثیرگذاری نیست. اما او برای رسیدن به این عدد 13 بار به ایران آمده است.
«یورگ اشمید» مدیرعامل مؤسسه فدرال گردشگری سوئیس هم در گفت‌و‌گو با معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواستار راه‌اندازی پروازهای مستقیم میان ایران و سوئیس شده و آن را از اصلی‌ترین زیرساخت‌های لازم در رونق صنعت گردشگری، دانسته بود. او درباره تسهیل‌سازی ویزا برای ایرانی‌ها هم یادآور می‌شود که سوئیس عضو شینگن است و به تنهایی نمی‌تواند درباره ویزا برای ایرانی‌ها تصمیم بگیرد:«16 کشور باید درباره چگونگی صدور ویزا برای ایرانی‌ها تصمیم بگیرند.»


سوماروگا به نکته دیگری هم اشاره می‌کند. به گفته او نگاه کشورهای عضو شینگن به بازار ایرانی نگاه ریسک‌پذیری است. به اعتقاد آنها درصد زیادی از مسافران ایرانی که وارد کشورهای اروپایی می‌شوند قصد بازگشت به کشورشان ندارند. همین مسأله هم باعث شده تا کشورها با سختی بیشتری به ایرانی‌ها ویزا بدهند. به گفته او از 16 هزار و461 ایرانی که برای سفر به سوئیس درخواست ویزا داده‌اند 12 هزار و 154 نفر ویزا گرفته‌اند. سوماروگا آماری از تعداد گردشگران ورودی از سوئیس به ایران ندارد اما یادآوری می‌کند در 50- 40 سال گذشته تعداد سوئیسی‌هایی که به ایران می‌آمدند زیاد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha