دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 238630

نتایج یک مطالعه نشان داده است که سطوح قابل کنترل اضطراب می تواند به افراد در یادآوری مسائل کمک کند.

اضطراب به حافظه کمک می کند

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه نشان داده است که سطوح قابل کنترل اضطراب می تواند به افراد در یادآوری مسائل کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از پایگاه اینترنتی یورک الرت، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه واترلو کانادا روی 80 دانشجوی مقطع کارشناسی انجام شد، نشان داد که سطوح قابل کنترل اضطراب به واقع می تواند به افراد در یادآوری جزئیات رویدادها کمک کند.
اما از طرف دیگر این مطالعه همچنین نشان داد، زمانیکه سطوح اضطراب بیش از حد بالا باشد، می تواند به تحریف خاطره ها منجر شده بطوریکه در این مرحله افراد عناصر بی طرف یک تجربه را به مضمون های منفی ربط می دهند.
میرا فرناندز استاد گروه روانشناسی دانشگاه واترلو که در نوشتن این مطالعه همکاری داشت گفت: اضطراب تا درجه ای سطح بهینه محسوب شده و برای حافظه مفید است اما سطوح بالای اضطراب می تواند افراد را به نقطه اوجی برساند که به حافظه و عملکرد آنها آسیب می زند.
کریستوفر لی دکتری روانشناسی در دانشگاه واترلو گفت: فکر کردن در مورد رویدادهای عاطفی یا فکر کردن در مورد رویدادهای منفی، یک ذهنیت منفی به انسان می دهد که وی را تحت تاثیر قرار داده و درک انسان را محیط فعلی تغییر می دهد.
فرناندس همچنین گفت، آموزگاران باید توجه داشته باشند که عوامل فردی می تواند بر یادسپاری مواد درسی که آموزش می دهند تأثیر گذارد و ایجاد نشاط و شادابی در زمان آموزش می تواند سودمند باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha