یک متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: به افراد توصیه می‌شود اگر در صورت حرکت و تغییر وضعیت سردچار سرگیجه حتی بدون علامت دوبینی شدند سریعا برای درمان به پزشک مراجعه کنند.

سرگیجه را جدی بگیرید

سلامت نیوز:یک متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: به افراد توصیه می‌شود اگر در صورت حرکت و تغییر وضعیت سردچار سرگیجه حتی بدون علامت دوبینی شدند سریعا برای درمان به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر سعید قزوینیان، متخصص مغز و اعصاب  سرگیجه را یکی از شایع‌ترین اختلالات فصل زمستان و به خصوص ایام خانه تکانی دانست و گفت: برخی افراد وقتی برای مدتی در یک حالت مانند ایستادن در بالای نردبان قرار می‌گیرند ممکن است به محض حرکت سر دچار سرگیجه شوند. این نوع از سرگیجه‌ها منجر به دوبینی افراد نمی‌شود اما ممکن است با تهوع، استفراغ و افزایش فشار خون همراه باشد.

وی افزود: به همین دلیل برخی از پزشکان دچار اشتباه تشخیص می‌شوند و بیماران را در بخش ICU بستری می‌کنند در حالی که این دسته از بیماران نیازمند دارو درمانی تحت نظر متخصصان مغز و اعصاب هستند.

قزوینیان درباره علل بروز اینگونه سرگیجه‌ها، بیان کرد: ضربه، ابتلا به ویرورس و عدم تعادل در مرکز تعادل مغز از جمله مهم‌ترین علل این اختلال است. متاسفانه در فصل زمستان به دلیل شیوع ویروس آنفلوآنزا و آغاز خانه تکانی نوروز ما شاهد شیوع این نوع سرگیجه‌ها هستیم.

این متخصص مغز و اعصاب یادآور شد: به افراد به خصوص زنان خانه‌دار توصیه می‌شود اگر هنگام خانه‌تکانی دچار سقوط و ضربه به مغز شدند و یا با حرکت سر احساس سرگیجه کردند سریعا به پزشک مراجعه کنند.

وی درباره درمان این اختلال گفت: ابتدا به بیماران آنتی‌هیستامین داده می‌شود و یا در مواردی کورتن تزریق می‌شود اگر بهبودی حاصل نشد بیمار برای درمان باید در بیمارستان بستری شود.

قزوینیان با بیان اینکه احتمال عود مجدد این اختلال پس از درمان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این اختلال خطرناک نیست اما درمان آن بسیار مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha